‘Ik kijk er naar uit nieuwe merken te ontdekken’

‘Ik kijk er naar uit nieuwe merken te ontdekken’

 

Ze houdt van bier. Ze kent heel veel verschillende soorten bier. En ze maakt graag content over bier. Daarom spreken we deze maand Iris Pouw, online content & community marketeer van Horecava. Ze is sinds de zomer van 2018 aan boord en alles wat je online tegenkomt van Horecava komt uit haar koker. Nou ja, bijna alles. Iris creëert en publiceert content. Maar ook de techniek aan de achterkant van de site, het samenstellen en uitvoeren van het contentplan en de e-mailings naar bezoekers en exposanten behoren tot haar vakgebied. Daarnaast is Iris de allerbelangrijkste persoon achter Scoops. Ze werkt veel samen met verschillende afdelingen waaronder Online Marketing, Websites, uiteraard de collega’s van het Horecava-team en diverse content-partners.

Iris heeft nu 1 Horecava meegemaakt. En daar kijkt ze met een trotse blik op terug. ‘Als ik terugkijk naar het afgelopen jaar dan ben ik er het meest trots op dat we 71.000 bezoekers binnen hebben gehaald.’ Het was voor Iris natuurlijk een primeur en zo’n eerste dag van de Horecava is indrukwekkend. ‘Ik had de Horecava nog nooit meegemaakt en ik was best wel een beetje trots toen ik de eerste dag op de beursvloer liep en al deze bezoekers zag’. Het afgelopen jaar is er behoorlijk wat content gecreëerd, waaronder diverse films, foto’s en verhalen. ‘De content wordt steeds professioneler en we zien dat het zijn vruchten afwerpt onder onze bezoekers en volgers, dat vind ik heel vet om te zien.’

Op maandag 14 oktober gaat de registratie open en kunnen bezoekers hun toegangskaarten bemachtigen. ‘Ik kijk er naar uit dat de campagne weer start en om de effecten van de campagne te zien. De drukke periode vlak voor de beurs vind ik het leukst en naar de volgende donderdagmiddagborrel kijk ik ook uit.’ Zegt ze met een grote lach, want Iris houdt van een speciaal biertje. ‘Ik vind Karmeliet heel lekker, Texels Skuumkoppe, Vetdett en een IJwit’tje is voor mij eigenlijk mijn standaard biertje.’

Tijdens de komende Horecava zal Iris zich ook bezig houden met het maken van content over bier. ‘We maken live-content over van alles op de beurs en natuurlijk ook over bier. We hebben weer diverse wedstijden en workshops waar ik ook zeker even een kijkje ga nemen. Ik kijk er naar uit om merken te ontdekken die ik zelf nog niet ken en uiteraard een klein biertje te proeven.’ Proost Iris, op naar Horecava 2020!