Reserverings-app Online Gastheer geeft de horeca technische power tijdens corona

Reserverings-app Online Gastheer geeft de horeca technische power tijdens corona

 

De reddingsboei van de horeca worden, dat was de insteek. Door in een rap tempo nieuwe features toe te voegen, slaagt het team van het reserveringssysteem Online Gastheer erin de horeca nu al te helpen. Jonathan Bergers, creator en oprichter van Online Gastheer vertelt hoe zij de uitdagingen zien in tijden van coronamaatregelen. Hoe je juist nu een optimale bezetting hebt, het maximale uit je gasten haalt en de veiligheid van je personeel garandeert.

Na een geslaagde Horecava, moesten ze een paar maanden later snel schakelen in verband met de sluiting van de horeca. Jonathan: ‘We houden veel contact met onze klanten, we luisteren en combineren hun wensen met onze technische expertise. We kijken waarmee we restaurants kunnen faciliteren. De afgelopen weken bijvoorbeeld met het bestellen van cadeaubonnen, tijdsloten voor het ophalen van bestellingen en speciale acties.’ Een voorbeeld is ‘The Lemon Box’ van restaurant The Lemon Tree in Deventer. Via Online Gastheer bieden zij een box aan met alle ingrediënten voor een volledige fine-dining ervaring thuis.

Optimale tafelplanning
Naast dat Online Gastheer nu inspringt op de maatregelen, bouwt het team ook al aan functionaliteiten voor na 1 juni. Dan mag de horeca namelijk deels weer open. ‘Reserveren is straks verplicht en door het maximum aan 30 personen, is een goede bezetting nog belangrijker. Je wilt dan zoveel mogelijk omzet genereren. Dus een optimale tafelplanning met verschillende shifts. Dat is de specialiteit van Online Gastheer. Ook kan er bijvoorbeeld upsell toegepast worden tijdens het reserveren van de gast. Zo kan er een maximale omzet behaald worden.’

Laagdrempelig en persoonlijk digitaal contact
‘Ook onze WhatsApp-functie is perfect voor deze tijd. Er kan snel en gemakkelijk gecommuniceerd worden met de gast. Je kunt automatisch vragen of de gast verkouden is of griepklachten heeft. Komt de gereserveerde tijd toch niet uit? Stuur de gast dan een app’je met een nieuw voorstel. Zo raak je de gast niet kwijt en heb je persoonlijk en direct contact. Daarbij kun je de gast al van tevoren op de hoogte stellen van eventuele voorzorgsmaatregelen of vragen om alvast een aanbetaling te doen. Een controlegesprek wordt namelijk verplicht vanuit de nieuwe maatregelen.’
 

Goed luisteren naar horeca-ondernemers en denken in mogelijkheden. Online Gastheer laat zien dat we samen sterker uit de crisis kunnen komen. Nieuwsgierig hoe het jou kan ondersteunen in deze tijd? Tot 14 juli geeft Online Gastheer gratis corona-paketten weg. Binnen anderhalf uur ben je online en voorbereid voor de heropening.

Neem direct contact op!

Word gratis lid van de Horecava Scoops. Een online magazine bomvol video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Nieuwste Video

meer video's »