Bouwen aan een duurzame samenwerking

 

Afgelopen jaar was er een met veel veranderingen in het Horecava team. Het team is uitgebreid en een aantal vaste gezichten hebben plaatsgemaakt voor nieuwe mensen. Eén van die nieuwelingen is Lucas Knijn. Sinds december 2018 draait hij mee in het team als Senior Sales Consultant en is hij verantwoordelijk voor de commerciële tak binnen de Horecava.

Lucas’ komst is niet ongemerkt gebleven, met zijn horeca- en sales kennis, doortastende vragen, woordgrappen en gezelligheid is hij een echte aanwinst. Hij ziet de vernieuwing van het team als een kans: ‘Door de verschillende achtergronden geeft dit nieuwe team veel verfrissende en nieuwe inzichten.’

Voordat hij zich bij de Horecava aansloot heeft hij zijn eigen horeca uitzendbureau gehad en werkte hij als Sales Consultant bij Compass Group waar hij horeca- en catering concepten verkocht en bedacht. ‘Dat deed ik niet alleen natuurlijk, maar met een heel team,’ zegt hij. Ook binnen het Horecava team vergeet hij zijn collega’s niet; hij ziet de waarde in van iedereen en voor de team bonding is hij al weken bezig om iedereen te motiveren voor een Padel workshop. Een sport waar hij naar eigen zeggen best goed in is.

Naast dat hij veel energie krijgt van een extra sterke espresso, haalt hij ook zijn energie uit de gesprekken met nieuwe partijen. ‘We verkopen tegenwoordig niet alleen vierkante meters, maar gaan gericht op zoek naar de doelstellingen van de klant. Ook geven wij advies voor tijdens de beurs en daar omheen. Daarbij vind ik het belangrijk om te bouwen aan een duurzame samenwerking.’ Stelt hij. ‘Elk jaar willen we verbeteren en vernieuwen, daarvoor is een goede samenwerking en kennis uit de markt belangrijk. Ik ga daarom regelmatig naar beurzen, festivals, bijvoorbeeld het wijn- en coffee festival, en evenementen van partners zoals het VHC event.’

‘Waar je veel ziet gebeuren is het dienstverlening, interieur & design- segment. Het is heel gaaf om te zien hoeveel daarin mogelijk is. Er wordt in het algemeen steeds meer gekeken naar de customer journey van de gast en daar wordt alles in geïntegreerd en op afgestemd met efficiëntere automatisering, work flows en design. Zoals je bij Satelliet op de beurs kon zien. Daar waar het voorheen ging om puur een functionele zitplek, een tafel en een stoel zeg maar, heb je nu veel meer diverse zitgelegenheden; van hoog tot laag, van lounge tot bar. Daar verandert veel in, ook in de look & feel zoals nu bij veel kantoren en werkplekken. Daar kijken ze steeds meer naar horeca, blurring zie je steeds meer. Het is niet alleen een restaurant, het is ook een werkplek, een ontmoetingsplek waarbij verschillende doelgroepen worden aangesproken. Dit gebeurt overal…” Hij wijst uit het raam richting de Zuid-as, ‘Ook in die kantoren bijvoorbeeld.’

‘Tijdens de Horecava Tour naar Antwerpen zagen we dit ook. We bezochten daar Fosbury & Sons. Geen standaard horecapand, maar een multifunctioneel gebouw. Over elke ruimte is nagedacht, zij snappen heel goed hoe je werken, loungen, eten en genieten goed bij elkaar brengt. Het is echt een aanrader voor elke ondernemer om daar eens een kijkje te nemen voor inspiratie.’

Benieuwd of je kunt winnen van Lucas met een potje Padel en wat de Horecava voor jou kan betekenen komend jaar? Neem contact op met Lucas of met een van onze andere Sales Consultants.