5 vragen aan... Stobag

  • 2017-12-29 10:55
  • Horecava
  • Interview Scoops

Waarom is STOBAG partner van het Innovation & TrendLAB?
STOBAG is de innovatieve partner in haar rol als klimaatbeheerser. Wij houden warmte buiten, koelte binnen en spelen een belangrijke rol in het bepalen van het sociale klimaat op terras en tuinkamer. Door middel van het installeren van zonwering of een terrasoverkapping wordt terrasruimte omgezet in een renderende uitbreiding van het restaurant. Extra seatings genereren extra rendement. STOBAG biedt daarnaast baanbrekende oplossingen middels zonwering met telescooparmen. Deze technologie heeft niet alleen een high-tech design, maar zorgt ook voor grote (tot 90 m2) overkappingen met een strakgespannen doek.

Welke innovatie toont STOBAG op het Innovation & TrendLAB?
Wij presenteren onze Digital Reality tool (DR). Hiermee krijgt de ondernemer volledig inzicht in de mogelijkheden van zonwering in de breedste zin van het woord. Zo kunnen we de meerwaarde voor een onderneming direct visualiseren. De DR-producten zijn volledig interactief. Kleur, productkeuze, zonstand, jaargetijde en zelfs de geografische ligging zijn instelbaar. Speciaal voor Horecava 2018 hebben wij een restaurantsetting ontwikkeld. Hiermee zijn de mogelijkheden op het terras van de ondernemer direct inzichtelijk.

Waarover gaat STOBAG graag in gesprek met de bezoeker van het Innovation & TrendLAB?
Wij gaan graag in gesprek over het rendement van het terras. Hoe is er meer omzet en marge te genereren door het terras het gehele jaar door te gebruiken?

Welke ontwikkeling ziet STOBAG in de Hospitality Foodservice markt in 2020?
Duurzaamheid en kwaliteit blijven de boventoon voeren in de Hospitality Foodservice markt. Daarnaast is het zaak in te spelen op de veranderende consument, die op elk moment op elke plaats ieder product wil consumeren. Innovatieve concepten, al dan niet mobiel, spelen hierbij een grote rol.

Welke innovatietip wil STOBAG de bezoeker meegeven?
Als je blijft doen wat je altijd gedaan hebt, krijg je de resultaten die je altijd ontvangen hebt. Dit op onzekerheid gebaseerde gedrag kost enorm veel geld en energie. Energie die we beter kunnen steken in het herdefiniëren van onze toekomst. Vanuit onze kracht en kernkwaliteiten. En vanuit ondernemerschap. Misschien is onze grootste kans wel dat we over een aantal jaren met onze rug tegen de muur staan. En dan met volle energie onze eigen toekomst moeten bepalen.