Nieuwe Event Operations Managers aan de slag

 

‘De waardering van bezoekers en exposanten is heel belangrijk.’ Dubbelinterview nieuwe Event Operations Managers Horecava: Maaike en Lonneke

Vroege vogels zijn het, de nieuwe Event Operations Managers van de Horecava: Maaike Meijer en Lonneke Grotenhuis hebben zich onlangs bij het Horecava team gevoegd. Ongeveer 5 dagen per week start Lonneke haar dag met een High intensity interval training (HITT) en rijdt Maaike voor de files vanuit Utrecht naar RAI Amsterdam. Beiden beginnen de dag dus vroeg en met hun frisse blikken werken ze samen aan de operationele voorbereidingen van de komende Horecava.

Vanuit een andere achtergrond
Beiden nieuw in de functie en Lonneke zelfs helemaal nieuw bij RAI Amsterdam. Ze zien het als een doel om een Horecava neer te zetten die zowel voor bezoekers als exposanten als positief en geslaagd wordt ervaren. Lonneke die hiervoor Senior Producer was in de reclamewereld verheugt zich erop: ‘Ik vind het organiseren en regelen heel leuk. De afgelopen jaren heb ik voor verschillende food merken gewerkt en schakelde ik veel met diverse partijen. Ik kijk ernaar uit om hier ook met klanten, leveranciers en het interne team een mooie beleving neer te zetten.’

Maaike die al sinds 2013 bij RAI Amsterdam werkt en de Horecava vanuit haar vorige functie bij Front Office kent, hoopte al een tijdje op deze functie. ‘In mijn vorige functie was ik onder andere verantwoordelijk voor de uitvoer van de toegangscontrole, garderobes en informatiebalies van alle beurzen binnen RAI Amsterdam. Ik kwam eigenlijk pas kijken in de laatste fase van de beursvoorbereiding waarin al veel bedacht was. Na dit jaren gedaan te hebben wilde ik niet meer het laatste stukje in de keten zijn, maar juist meedenken en –helpen om één beurs zo goed mogelijk neer te zetten. Waar ik voorheen alleen betrokken was als de beurs al bijna helemaal stond, ben ik nu ook bij de opstartfase betrokken.’

Meer uniformiteit
Nu ze langzaam inburgeren in het team en de Horecava steeds beter leren kennen verbazen ze zich vooral over het grote aantal deelevenementen. Lonneke: ‘Ik zie veel interessante en vernieuwende events die door de Horecava zelf worden georganiseerd. Daarbij wordt heel erg gekeken naar de trends en laatste ontwikkelingen. Wat ik nog wel als uitdaging zie is om hier meer uniformiteit in aan te brengen, soms weten exposanten en bezoekers niet eens dat het door onszelf georganiseerd wordt.’ Maaike vult aan: ‘In het team zit heel veel passie en kennis over de branche. Wat mij opvalt is dat iedereen heel erg kijkt vanuit het oogpunt van bezoeker en exposant, wat zij willen en hoe we hierop kunnen inspringen met bijvoorbeeld deelevenementen.’

Zo is er afgelopen jaar ingespeeld op food delivery, met het segment Food Mobility & Delivery. Een onmisbaar element in de foodservice, ook in 2020 wordt aandacht gegeven aan dit groeiende segment. Wat hebben Maaike en Lonneke hier zelf mee? Bestellen ze wel eens wat? Maaike vertelt: ‘Waar ik vroeger elke dag in de supermarkt kwam, kom ik er nu nog maar zelden. Ik vind het heerlijk dat ik mijn boodschappen kan laten bezorgen via een bezorgdienst. Ik weet bijvoorbeeld dat ik vanavond tussen 18:30u en 19:00u thuis moet zijn, want dan worden mijn boodschappen geleverd.’ Lonneke die midden in Amsterdam woont en om de hoek een supermarkt heeft maakt geen gebruik van een boodschappen bezorgdienst. ’Maar ik bestel wel eens wat hoor; sushi, een salade, poké bowls,’ geeft ze lachend toe.

De komende maanden worden Maaike en Lonneke verder ingewerkt en tegen de tijd dat de Horecava er aankomt zijn ze volledig up and running en staan ze op operationeel gebied voor zowel de bezoekers als exposanten klaar.