Horecava en partners nodigen iedere dag keynote sprekers uit de wereld van foodservice & hospitality uit op het TrendLAB. In deze sessies geven zij hun visie op de invloed van ontwikkelingen en trends in de foodservicebranche.
Frisse ideeën: nieuwe IDEAL AKE Academy opent haar deuren. De huidige mondiale situatie vormt een uitdaging voor de manier waarop we ideeën uitwisselen in de foodservice-industrie. Er is echter veel vraag naar nieuwe perspectieven en innovatieve oplossingen. Nu meer dan ooit.
Normaal zitten goede restaurants elk weekend stampvol. Nu blijven restaurants voor veel mensen een stap te ver, dus gaan we lekker thuis uit eten. Een Michelinsterren-menu of een zelf samengestelde verse pizza bij jou thuis op de eettafel. Besteld via de website, bezorgd of zelf opgehaald, op het tijdstip dat jou uitkomt. Veiligheid staat voorop, beleving, kwaliteit en gemak delen de tweede plaats.
Het TrendLAB: Tijdens je bezoek aan Horecava 2020 mag je deze highlights zeker niet missen. Beleef de toekomst van de horeca en ervaar de nieuwste trends op het TrendLAB.
Amsterdam, 17 december 2019 – Het consumentengedrag verandert continu en keuzes worden steeds bewuster gemaakt. Gezonde keuzes, kwaliteit en variatie staan voor de consument centraal. Het TrendLAB heeft vijf werelden binnen Food Culture waar alle zintuigen op scherp worden gezet: Funky Healthy, Customization, High Traffic, Internet of Things en Transformation & Circularity. Het TrendLAB is van 13 tot en met 16 januari te bezoeken tijdens Horecava in RAI Amsterdam.
Laten zien wat er al mogelijk is met persoonlijke voeding en gezondheid. Dat was het doel van een uniek diner dat plaatsvond bij Koppert Cress. Van tevoren is het DNA van de gasten getest. Iedereen kreeg op de avond zelf een ander menu voorgeschoteld, helemaal afgestemd op hun unieke metabolisme. Terugkijkend op een hele geslaagde avond waarin mensen echt een kijkje in de toekomst hebben gekregen.
De groene revolutie is aangebroken: Lifestyle, bewustwording en healthy zijn de trends.
Amsterdam, 25 juli 2019 – De wereld van eten, drinken en slapen is sterk aan verandering onderhevig. Het is voor horeca ondernemers daarom noodzakelijk in te springen op het veranderende consumentengedrag. Het nieuwe TrendLAB, voorheen InnovationLAB, van de Horecava is hét platform binnen de foodservice en bestaat uit een theater, Start-upLAB, een Mediacafé, zes werelden binnen Food Culture, het nieuwe KennisLAB en Personeelsplein.
‘Mensen zijn steeds meer bereid om voor een goed kop koffie een eindje om te lopen,’ zegt Anne van Muijen, adviseur bij HTC Advies. Uit recent onderzoek blijkt dat één op de vijf mensen een horecagelegenheid uitkiest op het aanbod en de kwaliteit van koffie. Voor horecaondernemers liggen hier nieuwe kansen die zowel op Coffee Stage als in het TrendLAB op Horecava worden toegelicht. In de werelden high traffic, customization en Funky Healthy van het TrendLAB kun je de koffietrends van 2020 ervaren.
Amsterdam, 21 december 2018 - Technologie in de keuken als oplossing voor het tekort aan goed opgeleid horecapersoneel. Welkom bij de Food Culture Next Level Kitchen. Technologie is eveneens een belangrijk element in de Food Culture High Traffic - Convenience, want ook onderweg wil de consument snel eten en drinken kunnen krijgen, afgestemd op hun behoefte en van hoge kwaliteit. Tijdens Horecava zijn deze en vier andere Food Cultures begin januari te zien en te ervaren in het InnovationLAB. De Horecava is van 7 tot en met 10 januari 2019 in RAI Amsterdam.
Amsterdam, 18 oktober 2018 - De nationale vakbeurs Horecava presenteert in januari opnieuw het InnovationLAB. Deze editie staat volledig in het teken van Food Culture: de manier waarop mensen omgaan met eten in relatie tot hun leefstijl. Professionals uit de foodservice branche zijn uitgenodigd om bij dit onderdeel van de beurs trends en innovaties optimaal te beleven. De Horecava is van 7 tot en met 10 januari 2019 in RAI Amsterdam.
De vier trends op het Innovation & TrendLAB tijdens de Horecava krijgen vorm. Partners tonen aan de hand van praktijkvoorbeelden hun nieuwste innovaties op het gebied van technologie, circulariteit, identiteit en third places. Het prikkelen van de zintuigen staat hierbij centraal; bezoekers zien, proeven en beleven de trends en krijgen zo een voorproefje van de toekomst in de horecabranche.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!