vHet serveren van kwalitatieve, gezonde maaltijden op elk moment van de dag is een uitdaging in de horeca. Dit was voor Louis Meisen en Arne Ramak het uitgangspunt om het bedrijf SUPPER te starten. Met dit bedrijf bieden zij niet alleen heerlijke maaltijden, maar verminderen ze tegelijkertijd ook voedselverspilling en bieden ze een oplossing voor de krappe arbeidsmarkt.
De populariteit van gembersap groeide enorm, maar deze shots bevatten slechts een paar procent gember en voornamelijk andere ingrediënten. Dit was de start van Go Now. Met het bedrijf bieden zij 100% biologische, pure gembersap op een transparante en duurzame manier geproduceerd.
Volgens het CBS halen 50% van de start-ups hun doelen niet in de eerste vijf jaar. Bij de bedrijven die meedoen aan Start-up in de spotlight van Horecava is dat anders. Veel van deze starters groeien uit tot heel succesvolle ondernemingen. Hieronder 3 start-ups waar het heel goed mee gaat.
Dagelijks probeerden Ramona en Ashley vanuit hun passie voor koken al nieuwe recepten uit. Met Ashley’s oma als inspiratiebron zijn zij met Ibu’s originele recept de keuken ingedoken. Na veel testen en veel proefsessies is Ibu’s originele spekkoek in een nieuw jasje gestoken. Hun missie? Ibu Spekkoek op de (menu)kaart zetten en Nederland kennis laten maken met de spekkoeken van Ibu!
De groeiende vraag naar non-alcoholische drankjes is de horecaondernemer niet onopgemerkt gebleven, maar ook vrienden Lars van Kranenburg (24) en David Damman (25) niet. De oprichters en trotse eigenaren van Mojo Maté zijn altijd al op zoek geweest naar unieke items op de menukaart en het ontdekken van nieuwe smaken. Onder andere vanuit deze passie hebben zij Mojo Maté bedacht: een sprankelende bron van frisse energie en de ideale alcoholvrije dorstlesser.
Dönner kebab, we kennen de snack allemaal wel. Een heerlijk broodje dönner gecombineerd met verschillende groentes en sauzen is altijd een goed idee, maar niet voor veganisten. Karma Kebab bracht hier verandering in! Karma Kebab is 100% plantaardig en gemaakt van lokale granen en groenten. Een echte eye catcher op elke menukaart, gemakkelijk te bereiden en ook zeer geschikt voor take-out & delivery. De Amsterdamse start-up is klaar om Nederland te veroveren met hun unieke maaltijd.
Met ruim 60.600 dumplings per maand verovert Davai Dumplings de markt. Deze start-up is pas net begonnen en timmert nu al aardig aan de weg. Want naast een heerlijke dumpling snack biedt het product nog veel meer mogelijkheden.
BUMI Mindful Foods, een food merk in Amsterdam dat zich focust op Tempeh en Seitan. Want het plankenrijk zit vol met eiwitten en het is niet nodig om die uit dierlijke producten te halen, aldus de twee bevlogen oprichters Daan en Florian. Hoe is deze start-up begonnen en waar staan ze nu?
Vol5 is dé nieuwe sensatie op vegan gebied. Deze start-up maakt het voor elke chef mogelijk om zijn eigen signature aan een vegan basissaus toe te voegen. De Jus de Vegetable is een saus met een gouden randje, aldus bedenker Guus Vredenburg.
Vrij zijn wanneer je vrij wilt zijn. Dat was dé stuwende kracht om OXYGEN EVENTS op te richten en gemotiveerd te blijven tijdens werkuren. Ilse Hofstee (48), een gedreven vrouw die het leven met beide handen vastpakt en er altijd het beste van probeert te maken, hier is haar verhaal.
Met smart darten introduceert Dartwin een bijzonder horecaconcept. Met als doel meer fun en beleving voor je gasten. Een interview met oprichter en eigenaar Tjaco Schreiber.
Where the passion started As a kid, Noah tucker was in love with food. It was something that he couldn’t...
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!