De horeca heeft veel moeite om personeel te vinden. Een post op Instagram is snel gemaakt, maar iedereen post z'n vacatures. Wat maakt een social vacature goed? 't Huys laat zien hoe je je kunt onderscheiden.
Hoe is je carrière als social media specialist begonnen? Floor was al jong begonnen aan de opleiding Politicologie. Al snel...
The Food Kees bestond nog maar net toen ze al op het Start-upLAB op Horecava stonden. Spannend om je jonge bedrijf meteen aan het grote publiek te tonen. En hoe overleef je daarna een zware periode waarbij bijna al je klanten dicht zijn? We spreken met Kees van Duinhoven eigenaar en oprichter van The Food Kees.
Nocto; het data gedreven social media platform voor de horeca dat mensen met horecaondernemingen in real-time met elkaar verbindt. In de Nocto app kunnen gebruikers actuele foto's en video's delen en bekijken, en zij hebben een overzicht van deals en activiteiten. Aangesloten horecabedrijven kunnen op een effectieve, snelle en goedkope manier mensen aantrekken en een relatie met hen opbouwen. Sinds 1 juli is er een nieuwe ‘stoplicht’ feature. Hiermee kunnen horeca locaties aangeven hoe druk het is (bij groen is er nog plek, bij geel zijn er nog wat plekjes beschikbaar en rood betekent dat het vol is.)
BRANDIT is een app die je gratis kan downloaden in de stores genaamd BRANDIT. Met BRANDIT maak je foto’s en video’s en voorzie je deze direct met je logo of merkfilter en deel je deze vanuit de app direct naar alle social media kanalen. Je logo hebt je altijd bij de hand door het unieke keyboard en zelfs je personeel en je klanten kunnen je logo gebruiken. Super makkelijk!
Marleen Visser is food fotograaf & stylist, jurylid van de Horecava Innovation Awards én ze is staat tijdens Horecava op het Media Café. In dit stuk geeft ze je tips & tricks over (food)fotografie tijdens de beurs.
Food fotografie: Of je een professionele fotograaf inhuurt of zelf foto’s maakt voor bijvoorbeeld social media, het is altijd goed om te weten wat bijdraagt aan betere food fotografie én food styling. Want die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
De meest dynamische branche zit wellicht wel in het meest dynamische tijdperk ooit. Ontwikkelingen volgden zich nooit eerder zo snel op en ook de investeringsmaatschappijen hebben de horeca inmiddels gevonden. De behoefte voor verdere en snellere professionalisering is enorm groot en dat verdient een moment van reflectie.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!