Bijna 100 initiatieven kregen we binnen voor de #hartvoodehoreca actie. Allemaal goede, creatieve, bijzondere en mooie initiatieven door en voor de branche. De 19 koppige vakjury heeft maar liefst 12 initiatieven genomineerd voor de #hartvoordehoreca tribute. Wie dit zijn wordt bekend gemaakt tijdens Horecava Limited op 1 februari.
Het No food waste project van Jaap Sloof krijgt steeds grotere bekendheid. Met als gevolg 60% minder voedselverspilling en duizenden maaltijden voor dak- en thuislozen en minder bedeelden. Een doorlopende actie, die hopelijk ook na de (horeca) lockdown nog stand houdt.
12 Nederlandse chefs en horecaondernemers zetten zich op een wel heel speciale manier in voor de sector. Zij gaan uit de kleren voor de ‘Bloot voor Brood’-kalender 2021. Door minstens 4000 exemplaren van de edgy kalender te verkopen hopen ze de horeca een hart onder de riem te kunnen steken.
De Stoplichtzuil is het antwoord op de vraag hoe kunnen horeca ondernemers straks weer veilig, verantwoord en zonder veel moeite weer gasten ontvangen.
De Winkelvrij app is een gratis oplossing om voor horecaondernemers meer omzet te generen door een optimale, veilige bezettingsgraad van gasten in de zaak. De app draagt bij aan het slim registreren van gasten via real time inchecken en reserveren. Horecaondernemers kunnen zo gebruiksvriendelijk hun bezettingsgraad controleren, handhaven en deze real time verantwoorden.
Younight is een gratis tool van Stardekk om cadeaubonnen te verkopen zonder afdracht van commerciële commissie. Dit initiatief van Stardekk is een ‘puur goodwill project’ zoals het hospitality softwarebedrijf het zelf noemt.
Een van de belangrijkste richtlijnen in ons land om het coronavirus het hoofd te bieden is om bij klachten zoals koorts thuis te blijven. Echter blijkt het dat veel mensen niet thuis blijven bij klachten. Dit kan een risico opleveren voor horecabedrijven en dat is natuurlijk niet wat we willen voor de branche.
Ozontechniek is gespecialiseerd in desinfectie van lucht en water zonder chemicaliën. Een hot topic in deze tijd, waar we onze handen vele malen per dag desinfecteren. Om onder andere de branche te helpen heeft Ozontechniek daarom maar liefst 2 innovaties op de markt gebracht die bijdragen aan de veiligheid voor gasten en personeel.
Nocto; het data gedreven social media platform voor de horeca dat mensen met horecaondernemingen in real-time met elkaar verbindt. In de Nocto app kunnen gebruikers actuele foto's en video's delen en bekijken, en zij hebben een overzicht van deals en activiteiten. Aangesloten horecabedrijven kunnen op een effectieve, snelle en goedkope manier mensen aantrekken en een relatie met hen opbouwen. Sinds 1 juli is er een nieuwe ‘stoplicht’ feature. Hiermee kunnen horeca locaties aangeven hoe druk het is (bij groen is er nog plek, bij geel zijn er nog wat plekjes beschikbaar en rood betekent dat het vol is.)
#helpdehoreca actie bedankt iedereen voor het meedoen, het kopen van bonnen, verspreiding via off- en online kanalen, mond op mond reclame en nog veel meer!
Wonderbus introduceert rijdend & varend theater om lokale ondernemers op weg te helpen. Door busritten en vaartochten aan te bieden met een lokale horecabox en een spreker, cabaretier of acteur steunen ze de getroffen Horeca-, reis- en cultuur branches.
HOPPE Bites zijn ontstaan door alle Corona-maatregelen. Want dat gezamenlijke bakje met nootjes bij een drankje, dat kan helaas niet meer. Hygiëne is zeer belangrijk geworden en ook horeca leveranciers moeten hier oplossingen voor bedenken en nieuwe mogelijkheden voor ontwikkelen.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!