Think about all the times you’ve stayed at a hotel. What you are probably thinking of are the experiences and memorable moments, not the room, the bed, or the food. Researchers have observed a phenomenon over the last decades which shows a shift of interest from the product to the experience.
Pat Diercks (50) is ooit begonnen aan een studie Rechten, maar kwam er al snel achter dat dat niet de richting was die hij op wilde. Nu is hij eigenaar van Café Eijlders, een traditionele bruine kroeg in de luwte van het Leidseplein. Zelf omschrijft hij het als “een klassiek bruin café met historie en toekomst”. De gasten die Eijlders bezoeken zijn over het algemeen mensen met culturele interesse. Ook richt het café zich voornamelijk op Amsterdammers en buurtbewoners en komen er veel mensen na een concert, film of theatervoorstelling.
In de huidige wereld zijn er constant nieuwe ontwikkelingen rondom technologie, om alles efficiënter, makkelijker en sneller te maken. Ook in de gastvrijheidssector worden er steeds nieuwe technologieën geïmplementeerd, wat efficiënt is, maar het gaat ook deels ten koste van persoonlijke service, wat juist een belangrijke factor is in de gastvrijheidssector.
Het is waarschijnlijk wel herkenbaar dat wanneer je je betrokken voelt tot het bedrijf waar je werkt, je met meer plezier naar werk gaat en ook gemotiveerder bent om jezelf van je beste kant te laten zien. Natuurlijk kan je tot zekere hoogte de mate van betrokkenheid zelf bepalen door de inzet die je toont naar het bedrijf, maar toch speelt het bedrijf zelf een belangrijke rol in het creëren en behouden van betrokken werknemers.
What is webcam travel? Webcam travel is the act of viewing places or attractions through a webcam, otherwise known as...
Marokko Al 2500 jaar produceert Noord-Afrika wijn. Dat Marokko, als islamitisch land, wijn produceert komt misschien als een verassing, maar...
Competition for experienced staff During the pandemic, the restrictions and lockdowns have caused many businesses to cut their costs by...
In een straat net naast het Leidseplein zijn twee cafés gelegen waar het leven zich voornamelijk ‘s nachts afspeelt. In de tijd van corona, waar de horeca ‘s nachts helaas lang gesloten moest blijven, proberen bar Weber en Lux zich aan te passen met de vroege openingstijden. Manager Lewis van Breda (26) is degene die zijn passie in deze zaken stopt en deze weet te runnen in deze lastige tijden. Hoe is het voor een jonge manager om stand te houden in deze uitdagende periode?
Vervanging kost geld Dat ik van baan wissel is niet alleen jammer voor mij, maar ook voor mijn werkgever. Vervanging...
Relevantie De maatschappelijke verantwoordelijkheid natuurlijk! Horecabedrijven hebben over het algemeen een grote ecologische voetprint. Logisch ook, door de vele verschillende...
Weet het verschil tussen allergie, intolerantie of dieetwens Bij chefs lopen irritaties op en worden ze lakser, omdat tegenwoordig bijna...
Het Tinnen Bord Meteen na de Hotelschool in Brussel zette Jan het restaurant “het Tinnen Bord” op. 16 jaar lang...
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!