gastvrijheidscoach


De zin en waarde van Mystery Visits

Het doel van een mystery visit is meestal het achterhalen van de huidige gast of klantbeleving. Wat valt hen op, wat vinden ze van jouw product, service of dienstverlening of wat zouden ze graag anders zien?

Personeel
EUR 25.000,- Subsidie beschikbaar per horecabedrijf om te investeren in je medewerkers.

Wellicht heb je er al van gehoord. De SLIM-subsidie. De SLIM-regeling stelt bijna 50 miljoen euro aan subsidiegeld beschikbaar voor...

Food & Wine
Wat de horeca op dit moment nodig heeft

De holistische kijk op de branche van Raymond Talsma en Patrick Treichl. In dit artikel delen zij hun ideeën en visie om succesvol te blijven!

Ondernemerschap
Hybride Hotels, van concept naar trend

Hybride hotels, wat zijn het, wat voor kansen biedt het en waarom werkt het in Nederland zo goed? In dit artikel gaan we hier dieper op in en geven we mooie voorbeelden hoe ook jouw hotel (deels) hybride kan worden.

Ondernemerschap
De impact van loyaliteit op de horeca

Wat moet een café zonder zijn gasten die er van vroeg op de avond tot laat in de nacht bier drinken, een restaurant zonder zijn gasten die regelmatig een uitgebreid gangendiner bestellen of een hotel zonder die gasten die er vast elke vakantie of businessmeeting zijn? Een horecazaak is enorm afhankelijk van zijn vaste gasten en veel bedrijven doen er al heel veel aan om de “standaard” gasten om te toveren in loyale gasten. Maar wat houdt loyaliteit nou in en waarom is het zo belangrijk? Hoe kun je ervoor zorgen dat gasten zich verbonden voelen met je zaak en blijven terugkomen? Maar ook niet onbelangrijk: hoe heeft het concept van loyaliteit zich ontwikkeld en hoe zal het dat gaan doen in de toekomst?

Reinier Bunnik: Don’t try to follow someone else’s path, create your own.

He knew that one day, he would be a General Manager Ever since a young age, Reinier Bunnik was mesmerized...

Tech & Dienstverlening
Wat horeca kan leren van interactie met gasten

Wat maakt interactie in de horeca belangrijk? Interactie tussen een bedrijf en haar gasten is een van de belangrijkste aspecten...

Ondernemerschap
Bram Kreté: werken bij Koninklijk theater Carré

Bram Kreté is een creatieve, gedreven en vrolijke man, die met zijn functie als operationele manager van het Koninklijk Theater Carré Amsterdam dagelijks bezig is met het succesvolle verloop van alle activiteiten. Hoe heeft hij het afgelopen jaar ervaren tijdens de COVID-19 uitbraak in vergelijking tot het jaar daarvoor, wat een van de meest succesvolle jaren van Carré was.

Personeel
Jorden Hoek: Hoe zorg ik voor een positief werk-klimaat

Het is geen openbaring als er verteld wordt dat een restaurant valt of staat met de mate van gastvrijheid. Gastvrijheid, een bekend en frequent gebruikt woord in de horeca, maar vaak nog ver te zoeken. Zonde, want de mate van gastvrijheid is de meest prominente factor van de gastenbeleving, en een goede gastenbeleving leidt tot een hogere omzet. Maar waarom dan, dat de gastvrijheid in de horeca vaak veel te wensen over laat? En, hoe creëer je gastvrijheid binnen een restaurant?

Ondernemerschap
We zijn eigenlijk commerciële dorpshuizen

Met kerst lag zijn wieg al in een hotelkamer van het hotel van zijn opa. Toen hij 10 was startte zijn ouders een eigen hotel waar hij zelf ook woonde en vervolgens studeerde hij Hotelschool Ter Duinen in België. Oftewel, de voorliefde voor de horeca is er bij Leon van Bourgonje met de paplepel ingegoten.

Bubble Tea a food trend or here to stay

Bubble tea, also commonly known as boba, is a tea-based dessert drink invented in Taiwan and now, it has become the latest food trend on Instagram.

How to make a stay at hotel unforgettable

Think about all the times you’ve stayed at a hotel. What you are probably thinking of are the experiences and memorable moments, not the room, the bed, or the food. Researchers have observed a phenomenon over the last decades which shows a shift of interest from the product to the experience.

Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met artikelen, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!