gastvrijheidscoach


Nieuwsberichten
Blog Quirine Muller: Hybrid Hotels, van concept naar trend in corona tijd

Stijging in aantal thuiswerkenden Dit was het begin van een periode die langer duurt dan iedereen had voorzien. Volgens het...

Nieuwsberichten
Reinier Bunnik: Don’t try to follow someone else’s path, create your own.

He knew that one day, he would be a General Manager Ever since a young age, Reinier Bunnik was mesmerized...

Nieuwsberichten
Blog Jesper Diercks: Wat kan de horeca leren van de interactie met gasten tijdens de sluiting?

Wat maakt interactie in de horeca belangrijk? Interactie tussen een bedrijf en haar gasten is een van de belangrijkste aspecten...

Nieuwsberichten
Bram Kreté: werken bij de mooiste plek van Amsterdam, namelijk het Koninklijk theater Carré

Bram Kreté is een creatieve, gedreven en vrolijke man, die met zijn functie als operationele manager van het Koninklijk Theater Carré Amsterdam dagelijks bezig is met het succesvolle verloop van alle activiteiten. Hoe heeft hij het afgelopen jaar ervaren tijdens de COVID-19 uitbraak in vergelijking tot het jaar daarvoor, wat een van de meest succesvolle jaren van Carré was.

Ondernemerschap
Jesper Diercks: De impact van loyaliteit op de horeca

Wat is loyaliteit? Letterlijk gedefinieerd is loyaliteit de verbondenheid die klanten, of zogenoemde ‘afnemers’, voelen ten opzichte van een product,...

Personeel
Jorden Hoek: Hoe zorg ik voor een positief werk-klimaat

Het is geen openbaring als er verteld wordt dat een restaurant valt of staat met de mate van gastvrijheid. Gastvrijheid, een bekend en frequent gebruikt woord in de horeca, maar vaak nog ver te zoeken. Zonde, want de mate van gastvrijheid is de meest prominente factor van de gastenbeleving, en een goede gastenbeleving leidt tot een hogere omzet. Maar waarom dan, dat de gastvrijheid in de horeca vaak veel te wensen over laat? En, hoe creëer je gastvrijheid binnen een restaurant?

Ondernemerschap
Leon van Bourgonje: We zijn eigenlijk een soort commerciële dorpshuizen

Met kerst lag zijn wieg al in een hotelkamer van het hotel van zijn opa. Toen hij 10 was startte zijn ouders een eigen hotel waar hij zelf ook woonde en vervolgens studeerde hij Hotelschool Ter Duinen in België. Oftewel, de voorliefde voor de horeca is er bij Leon van Bourgonje met de paplepel ingegoten.

Nieuwsberichten
Martina Nguyen: Bubble Tea, is it a food trend or is it here to stay?

Bubble tea, also commonly known as boba, is a tea-based dessert drink invented in Taiwan and now, it has become the latest food trend on Instagram.

Nieuwsberichten
Ruby Danon: 5 Tips on how to make a stay at your hotel unforgettable

Think about all the times you’ve stayed at a hotel. What you are probably thinking of are the experiences and memorable moments, not the room, the bed, or the food. Researchers have observed a phenomenon over the last decades which shows a shift of interest from the product to the experience.

Ondernemerschap
Hoe een traditionele bruine kroeg overleeft in een groeiende stad

Pat Diercks (50) is ooit begonnen aan een studie Rechten, maar kwam er al snel achter dat dat niet de richting was die hij op wilde. Nu is hij eigenaar van Café Eijlders, een traditionele bruine kroeg in de luwte van het Leidseplein. Zelf omschrijft hij het als “een klassiek bruin café met historie en toekomst”. De gasten die Eijlders bezoeken zijn over het algemeen mensen met culturele interesse. Ook richt het café zich voornamelijk op Amsterdammers en buurtbewoners en komen er veel mensen na een concert, film of theatervoorstelling.

Tech & Dienstverlening
De opkomende trend van self-service in de gastvrijheidssector

In de huidige wereld zijn er constant nieuwe ontwikkelingen rondom technologie, om alles efficiënter, makkelijker en sneller te maken. Ook in de gastvrijheidssector worden er steeds nieuwe technologieën geïmplementeerd, wat efficiënt is, maar het gaat ook deels ten koste van persoonlijke service, wat juist een belangrijke factor is in de gastvrijheidssector.

Personeel
Het belang van betrokken werknemers op de werkvloer

Het is waarschijnlijk wel herkenbaar dat wanneer je je betrokken voelt tot het bedrijf waar je werkt, je met meer plezier naar werk gaat en ook gemotiveerder bent om jezelf van je beste kant te laten zien. Natuurlijk kan je tot zekere hoogte de mate van betrokkenheid zelf bepalen door de inzet die je toont naar het bedrijf, maar toch speelt het bedrijf zelf een belangrijke rol in het creëren en behouden van betrokken werknemers.

Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!