Jouw innovatie in de Spotlights?! Meld je hier aan voor de Horecava Innovation Awards

foodservice denktank


Scoops
Eeterij d’n Bal: wij zijn één van de weinigen die niet klagen

Eeterij d'n Bal uit Oosterhout heeft weinig last gehad van de corona-maatregelen. Hoe doen ze dat? En wie is eigenaar Nicolay van Duuren? Dat lees je in dit artikel want hij is deze maand de Denktank Foodservice held!

Scoops
Foodservice Denktank held Roger Gösgens Poort van Herle

Hard werken en altijd klaarstaan voor de gast, dat is waar de horeca om draait. Wat ons betreft zijn de mensen die iedere dag weer met passie klaarstaan voor hun gasten échte helden! Hoog tijd om deze helden in het zonnetje te zetten! De held van deze editie is: Roger Gösgens van de Poort van Herle in Heerlen.

Scoops
Foodservice Denktank held Wouter Meijer restaurant Parck

Hard werken en altijd klaarstaan voor de gast, dat is waar de horeca om draait. Wat ons betreft zijn de mensen die iedere dag weer met passie klaarstaan voor hun gasten échte helden! Hoog tijd om deze helden in het zonnetje te zetten! De held van deze editie is: Wouter Meijer, restaurant Parck in Haarlem.

Scoops
Foodservice Denktank held Rainer Weller restaurant ’t Ellemeetje

Hard werken en altijd klaarstaan voor de gast, dat is waar de horeca om draait. Wat ons betreft zijn de mensen die iedere dag weer met passie klaarstaan voor hun gasten échte helden! Hoog tijd om deze helden in het zonnetje te zetten! De held van deze editie is: Rainer Weller van restaurant & konditorei 't Ellemeetje.

Scoops
Foodservice Denktank held Erik Jager

Hard werken en altijd klaarstaan voor de gast, dat is waar de horeca om draait. Wat ons betreft zijn de mensen die iedere dag weer met passie klaarstaan voor hun gasten échte helden! Hoog tijd om deze helden in het zonnetje te zetten! De held van deze editie is: Erik Jager, chefkok bij Atlas Theater in Emmen.

Whitepapers
Niet inspelen op vegan betekent klantverlies

Vegan groeit! Vooral de afgelopen jaren ziet het NVV (Nederlandse Vereniging voor Veganisme) het aantal veganisten in Nederland sterk toenemen. Waren dit er in 2014 nog 45.000, dan zien we dit in 2019 toenemen tot een geschatte 121.000. Ondanks dat dit slechts een kleine groep is (net iets minder dan 1% van de inwoners in Nederland) zien we ook het aanbod in veganistische alternatieven groeien zowel in retail als in out-of-home.

Whitepapers
Kostenbesparing reden achter food waste

De tijden zijn door de introductie en verspreiding van het coronavirus onzekerder dan ooit. De foodservicemarkt is één van de zwaarst getroffen sectoren van de maatschappij als gevolg van de maatregelen die de overheid heeft móéten nemen. Wij vroegen beslissers uit de restaurant- en cafetariamarkt via de Foodservice Denktank naar hun vertrouwen in de toekomst.

Whitepapers
Alcoholvrije dranken zijn here to stay

Alcoholvrij zit in de lift! Niet alleen gedreven door een ontmoedigingsbeleid vanuit de overheid, maar zeker ook door bewuste (gezondheids)keuzes van de consument. Maar in hoeverre spelen horecabedrijven in op deze ontwikkeling? De Foodservice Community vroeg dit aan beslissers uit de segmenten bar/cafés en restaurants. Ruim 96% ziet de opkomst van alcoholvrije dranken binnen de horeca als een goede ontwikkeling.

Whitepapers
Lokale producten zijn hot en blijven groeien

Steeds meer consumenten zijn op zoek naar het verhaal achter- en de herkomst van voedingsproducten. De groeiende vraag naar lokale producten vanuit de consument is hiervan een gevolg. Via de Foodservice Community vroegen wij aan beslissers uit de restaurantbranche en uit het cafetariasegment welke behoeftes zij hebben.

Whitepapers
Keurmerken van belang bij inkoop producten

Het Fairtrade keurmerk komt in de horeca het meest voor bij de productgroepen koffie, thee en chocolade. Maar Fairtrade is niet het enige keurmerk dat gebruikt wordt door de deelnemende bedrijven. 76% van de restaurants en 52% van de cafetaria’s gebruikt keurmerken in zijn of haar bedrijf. Gemiddeld gebruikt een restaurant 2,4 keurmerken in het bedrijf.

Whitepapers
High-end fastfood: vers en zelfgemaakt is key

De consument is steeds meer op zoek naar beleving en kwaliteit wanneer er buitenshuis wordt gegeten. Ook binnen het cafetariasegment kan men zich onderscheiden door middel van high-end fastfood – soms haute friture genoemd – met de bereiding van bijzondere hamburgers, hotdogs, speciale kroketten, luxe friet en over the top milkshakes en ijsco’s.

Whitepapers
Week van het Nederlandse Bier

Op 16 mei startte de achtste editie van de Week van het Nederlands Bier. Foodservice Denktank deed onderzoek onder 25 beslissers in het bar café segment.

Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!