‘Ik vond dat het beter kon’ Sven Sallaerts is van kinds af aan al geïnteresseerd in de hospitality industrie. Toen...
De Amerikaanse koffieketen Starbucks wil zijn uitstoot van schadelijke stoffen verminderen. Het uiteindelijke doel is om straks meer koolstof op te slaan dan het uitstoot.
Sinds juli dit jaar wordt al het Heineken® bier dat is bestemd voor de Nederlandse markt, volledig gebrouwen met 100% groene energie.
Wellicht heb je de e-bikes en goupils van FOODLOGICA al wel eens in Amsterdam en, sinds dit jaar ook, in Utrecht zien rondrijden. FOODLOGICA stond afgelopen Horecava op het Start-upLAB, pitchen voor groothandels en hadden grote uitbreidingsplannen. Door de sluiting van de horeca moesten ze hun businessplan aanpassen, maar toch blijven ze positief naar de toekomst kijken.
We bevinden ons in een markt waar te veel verspilt wordt. We zijn al wel steeds meer bezig met meer biologische en eerlijke producten, maar vaak blijft het een zoektocht naar de laagst mogelijke prijs. Hoe kunnen we er voor zorgen dat de branche en uiteindelijk ook de samenleving duurzamer wordt?
Voor de 6e keer wordt de Karel de Vos Duurzaamheid Award uitgereikt. Deze award is een onderdeel van de Horecava Innovation Awards. We spreken met Selma Seddik van Instock. Instock is in 2014 als pop up restaurant begonnen aan de Westergas en heeft anno 2017 drie permanente restaurants verspreid over Nederland. Instock won op Horecava 2017 de Karel de Vos Duurzaamheid Award. Met hun product Pieper Bier, een (heel) speciaal biertje gemaakt van geredde aardappels! Wij vroegen Selma hoe het ze nu vergaat 10 maanden na dato.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!