Duurzaam


Beursnieuws
Donation Room Horecava: minder verspilling en goede doelen helpen

Voedselverspilling tegengaan is iets waar we in de horecabranche allemaal aan moeten bijdragen. Tijdens Horecava 2023 zal dat zeker niet anders zijn. Duurzaamheid is voor Horecava een belangrijk begrip. De Donation Room zal daarom tijdens komende Horecava weer ingezet worden voor de maatschappij. Maar wat doet de Donation Room en waarom zet Horecava dit initiatief in?

Duurzaamheid
Hoe gaat levering van producten in stadscentra er in de toekomst uitzien?

Het aantal vervoersmiddelen en vervoersbewegingen in steden neemt toe. Dit tast de leefbaarheid, bereikbaarheid en economische vitaliteit aan. Vanaf 1 januari 2025 zullen daarom een groot aantal steden een zero emissie zone invoeren, waardoor levering van producten aan winkels en horeca alleen nog maar duurzaam mag plaatsvinden. Wat betekent dit voor jouw als horecaondernemer en leverancier?

Duurzaamheid
Van Zweedse havermelk tot Franse dekentjes. Wat kunnen we leren van onze buurlanden?

Neem een kijkje over de grens. Wat doen onze buren anders op het gebied van duurzaamheid? En wat kunnen wij hiervan leren?

Koude Dranken
Grolsch-brouwerij volledig CO2-neutraal in 2025

Biermerk Grolsch gaat CO2-neutraal: de brouwerij moet in 2025 alle ingezette energie op duurzame wijze kunnen opwekken. Grolsch zal daarmee de eerste bierfabrikant van Nederland zijn die deze werkwijze hanteert.

Food & Wine
Vernieuwde, duurzame reinigingsdoek van Tork helpt horeca

COVID-19 heeft het werk van horecaondernemers grondig door elkaar geschud. Restaurants, cafés en hotels moeten zich continu aanpassen. Hiernaast wordt...

Duurzaamheid
3.000 mede-eigenaren steunen verduurzaming wijnwereld

Steeds meer organisaties zien de kracht van het betrekken van stakeholders als mede-eigenaars. Financieren met inzet van het aandelenkapitaal geeft meer vrijheid en meer mogelijkheden. De stakeholders hebben vertrouwen in de plannen en draagt de ondernemer en zijn ambities een warm hart toe. Via Eyevestor kunnen betekenisvolle startups, scale-ups en MKB-bedrijven hun aandelen digitaliseren. Hiermee wordt het zelf ophalen van kapitaal laagdrempelig – en dat werpt z’n vruchten af. Bio-wijnproducent Neleman is zo’n organisatie, die via het innovatieve platform Eyevestor.com hun community van stakeholders heeft uitgenodigd tot co-ownerschap.

Boeren en chefs slaan handen ineen voor voedseltransitie

Regionale samenwerking tussen boeren en afnemers moet de sleutel vormen voor de grote transitie die Noord-Nederland wil maken naar een natuurinclusieve en regeneratieve landbouw. Een systeem dat zorgdraagt voor een gezonde bodem, gezond voedsel en dus gezonde mensen.

Duurzaamheid
Gratis duurzaamheidscan voor horecabedrijven

Wil je weten wat de impact is van jouw restaurant op de wereld? Met de Duurzaamheidsscan van de Stichting Duurzame Horeca Nederland weet je meteen hoe het ervoor staat. Wie een groene score bereikt, krijgt bovendien gratis een welverdiende vermelding op de consumentenwebsite van Duurzame Horeca Nederland.

Duurzaamheid
E-book duurzame (door)start cadeau

Veel horeca ondernemers hebben, min of meer gedwongen door de situatie, de afgelopen tijd hun bedrijfsvoering tegen het licht gehouden. Hierbij wordt niet alleen gekeken naar kosten besparing, maar naar het ‘toekomst bestendig’ maken van het bedrijf. Een van de onderwerpen is duurzaamheid.

Start-up & innovatie
Start-up in the spotlight: Silver Ocean Seltzer

Mannen met een missie. Dat zijn de oprichters van de start-up Silver Ocean Seltzer. Toen de Hard Seltzers in 2019 een opmars maakten in Amerika, wisten Lesley Daris, Janiek Burghard en Steven Kooistra direct dat ze hier iets mee wilden. Met hun Silver Ocean Seltzer bieden ze geen drankje, maar staan ze voor een lifestyle. Ontdek het verhaal achter hun premium merk binnen de Hard Seltzer-categorie: alcoholisch bruiswater met een fruitsmaakje.

Leveranciers
Diversey lanceert keurmerk voor hygiëne in de Horeca

Ben je ervan overtuigd dat u en al uw medewerkers weten wat ze moeten doen om zichzelf en natuurlijk de...

Start-up & innovatie
Start-up Pitch: Krush ontbijt tegen foodwaste

Krush redt voedsel door het aanbieden van lekkere ontbijtjes die gemaakt zijn 50% gered voedsel. 1/3 van ons voedsel gaat verloren, daar wil Krush iets aan doen.

Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met artikelen, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!