Duurzaam


Nieuwsberichten
Vernieuwde, duurzame reinigingsdoek van Tork helpt horeca

COVID-19 heeft het werk van horecaondernemers grondig door elkaar geschud. Restaurants, cafés en hotels moeten zich continu aanpassen. Hiernaast wordt...

Duurzaamheid
3.000 mede-eigenaren steunen verduurzaming wijnwereld

Steeds meer organisaties zien de kracht van het betrekken van stakeholders als mede-eigenaars. Financieren met inzet van het aandelenkapitaal geeft meer vrijheid en meer mogelijkheden. De stakeholders hebben vertrouwen in de plannen en draagt de ondernemer en zijn ambities een warm hart toe. Via Eyevestor kunnen betekenisvolle startups, scale-ups en MKB-bedrijven hun aandelen digitaliseren. Hiermee wordt het zelf ophalen van kapitaal laagdrempelig – en dat werpt z’n vruchten af. Bio-wijnproducent Neleman is zo’n organisatie, die via het innovatieve platform Eyevestor.com hun community van stakeholders heeft uitgenodigd tot co-ownerschap.

Nieuwsberichten
Boeren en chefs slaan handen ineen voor voedseltransitie

Regionale samenwerking tussen boeren en afnemers moet de sleutel vormen voor de grote transitie die Noord-Nederland wil maken naar een natuurinclusieve en regeneratieve landbouw. Een systeem dat zorgdraagt voor een gezonde bodem, gezond voedsel en dus gezonde mensen.

Duurzaamheid
Gratis duurzaamheidscan voor horecabedrijven

Wil je weten wat de impact is van jouw restaurant op de wereld? Met de Duurzaamheidsscan van de Stichting Duurzame Horeca Nederland weet je meteen hoe het ervoor staat. Wie een groene score bereikt, krijgt bovendien gratis een welverdiende vermelding op de consumentenwebsite van Duurzame Horeca Nederland.

Duurzaamheid
E-book duurzame (door)start cadeau

Veel horeca ondernemers hebben, min of meer gedwongen door de situatie, de afgelopen tijd hun bedrijfsvoering tegen het licht gehouden. Hierbij wordt niet alleen gekeken naar kosten besparing, maar naar het ‘toekomst bestendig’ maken van het bedrijf. Een van de onderwerpen is duurzaamheid.

Start-Ups
Start-up in the spotlight: Silver Ocean Seltzer

Mannen met een missie. Dat zijn de oprichters van de start-up Silver Ocean Seltzer. Toen de Hard Seltzers in 2019 een opmars maakten in Amerika, wisten Lesley Daris, Janiek Burghard en Steven Kooistra direct dat ze hier iets mee wilden. Met hun Silver Ocean Seltzer bieden ze geen drankje, maar staan ze voor een lifestyle. Ontdek het verhaal achter hun premium merk binnen de Hard Seltzer-categorie: alcoholisch bruiswater met een fruitsmaakje.

Nieuwsberichten
Diversey lanceert keurmerk voor hygiëne in de Horeca

Ben je ervan overtuigd dat u en al uw medewerkers weten wat ze moeten doen om zichzelf en natuurlijk de...

Video Inspiratie
Start-up Pitch: Krush ontbijt tegen foodwaste

Krush redt voedsel door het aanbieden van lekkere ontbijtjes die gemaakt zijn 50% gered voedsel. 1/3 van ons voedsel gaat verloren, daar wil Krush iets aan doen.

Video Inspiratie
Trend Talk: Circulair Ondernemen in crisistijd

Hoe kun je ook nu duurzaam ondernemen op de agenda van je bedrijf houden. Aan tafel twee koplopers van de Koplopergroep Circulaire Hotels: Froukje Anne Karsten (Adviseur Duurzaamheid Gemeente Amsterdam) & Mirjam Kiestra (sustainability coördinator Stayokay) en Minke Vorstenbosch (voorzitter Duurzame Horeca Nederland).

Gemakkelijk uw milieuvoetafdruk verkleinen?

Sinds 2010 is Van Happen Containers aangesloten bij het inkoopcollectief van Xandrion. Van Happen Containers zamelt voor bedrijven en particulieren...

Start-Ups
Start-up in the spotlight FOODLOGICA

Wellicht heb je de e-bikes en goupils van FOODLOGICA al wel eens in Amsterdam en, sinds dit jaar ook, in Utrecht zien rondrijden. FOODLOGICA stond afgelopen Horecava op het Start-upLAB, pitchen voor groothandels en hadden grote uitbreidingsplannen. Door de sluiting van de horeca moesten ze hun businessplan aanpassen, maar toch blijven ze positief naar de toekomst kijken.

Duurzaamheid
Verduurzamen doe je samen

We bevinden ons in een markt waar te veel verspilt wordt. We zijn al wel steeds meer bezig met meer biologische en eerlijke producten, maar vaak blijft het een zoektocht naar de laagst mogelijke prijs. Hoe kunnen we er voor zorgen dat de branche en uiteindelijk ook de samenleving duurzamer wordt?

Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!