Hoe kun je als horecaonderneming met circulariteit je ecologische footprint verlagen? Pop-up “Restaurant Thuisbasis”, het nieuwste initiatief van Thuisbasis Concepts, laat gasten kennismaken met circulaire gastronomie en circulariteit in het algemeen.
Volgens het CBS halen 50% van de start-ups hun doelen niet in de eerste vijf jaar. Bij de bedrijven die meedoen aan Start-up in de spotlight van Horecava is dat anders. Veel van deze starters groeien uit tot heel succesvolle ondernemingen. Hieronder 3 start-ups waar het heel goed mee gaat.
De beschikbaarheid van grondstoffen is van strategisch belang voor elk bedrijf, ook voor de horeca. Want zonder grondstoffen stagneert de productie van o.a. staal, papier en computerchips. Dit kan resulteren in schaarste van bijvoorbeeld keukenapparatuur, ledlampen en koffie. Om ervoor te zorgen dat alles beschikbaar blijft is een andere mindset noodzakelijk. Circulaire horeca is de oplossing.
Tegenwoordig vinden steeds meer boeren en lokale horecaondernemers elkaar in een zogenoemde ‘korte keten’, waarbij de boer direct levert aan de horeca. Gasten worden zich daardoor ook bewust van het eten op hun bord.
Amber Westerborg is Director of Sustainability & Impact bij The Student Hotel en heeft als droom om de hotels zo duurzaam mogelijk te maken. Vanuit haar functie bij The Student Hotel is ze al aardig op weg. Want wat betekent circulariteit voor The Student Hotel en wat doen ze er aan? Een inspirerend verhaal van een bevlogen professional.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!