De koffie-industrie is continu in ontwikkeling en professionals vinden voortdurend manieren om de consumptie van koffie te stimuleren. Elk jaar duiken er nieuwe trends op. Het kan dan ook een behoorlijke uitdaging zijn om bij te blijven. KoffieTcacao zet de meest recente trends op een rij, zodat jij ze voor kan zijn!
Het terrasseizoen is nog in volle gang en gasten genieten van jouw terraskaart met diverse hapjes en drankjes. Maar hoe duurzaam is jouw kaart? Lees hier onze tips voor een ‘groenere menukaart’ die leidt tot minder verspilling, een lagere CO2 uitstoot en meer omzet.
Nu de horeca weer volledig geopend is, komen er ook weer nieuwe hotspots op de kaart. Entree Magazine tipt iedere twee weken een aantal horecazaken die je niet mag overslaan!
Wat moet een café zonder zijn gasten die er van vroeg op de avond tot laat in de nacht bier drinken, een restaurant zonder zijn gasten die regelmatig een uitgebreid gangendiner bestellen of een hotel zonder die gasten die er vast elke vakantie of businessmeeting zijn? Een horecazaak is enorm afhankelijk van zijn vaste gasten en veel bedrijven doen er al heel veel aan om de “standaard” gasten om te toveren in loyale gasten. Maar wat houdt loyaliteit nou in en waarom is het zo belangrijk? Hoe kun je ervoor zorgen dat gasten zich verbonden voelen met je zaak en blijven terugkomen? Maar ook niet onbelangrijk: hoe heeft het concept van loyaliteit zich ontwikkeld en hoe zal het dat gaan doen in de toekomst?
Er is geen samenvatting, omdat dit een beschermd bericht is.
De genomineerden voor de ‘Foodservice Award 2022’ verkiezing zijn bekend! Twintig foodservice bedrijven maken kans op een (categorie)prijs. Tijdens deze bijzondere editie, waarbij de meeste deelnemers (gedeeltelijk) gesloten zijn geweest, is er meer dan 21.000 keer gestemd. De verkiezing is een initiatief van Q&A in samenwerking met Horecava en werd dit jaar voor de vierde keer georganiseerd.
Trends, previews, verwachtingen en hotspots: begin januari verschijnt Trending Topics 2022! Van eigen delivery-apps, vegan snacks en Generatie Z tot non-alcoholische cocktails, dark kitchens en biertrends. Dit fraaie bewaarmagazine van bijna 200 pagina's is een co-productie van Entree Magazine en Horecava.
Lange tijd maakte economen zich nauwelijks zorgen over de inflatie, maar door de huidige periode van veel corona-maatregelen neemt de onzekerheid over oplopende prijzen toe. Komend jaar kan de inflatie voor onaangename verrassingen kunnen zorgen weet Food Service Instituut Nederland (FSIN) te melden. Granen, oliën en suiker, maar ook aardappelen en vers of gekoeld fruit flink duurder geworden in de afgelopen periode. De oplopende prijzen kunnen voor fabrikanten en leveranciers van andere producten een gelegenheid zijn om de prijzen ook te verhogen, zonder dat daar een goede reden voor is. Deze zogenaamd inflatiecorrectie kan je nog wel eens in jouw portemonnee gaan voelen.
Altijd leuk: inspiratie opdoen bij collega’s! Entree Magazine tipt deze maand weer vijf nieuwe bedrijven die de moeite waard zijn om te bezoeken!
In dit Koffie Inspiratie Journaal neemt Jeroen Veldkamp je mee in de trends voor 2021. Want 2021 wordt het jaar van weerzien. Mensen verleiden om weer gast te worden. En om gasten weer binnen te krijgen is de rol van koffie belangrijker dan ooit. Jeroen deelt in dit journaal zijn inzichten en ideeën die hij heeft opgedaan met COFFEELAB. Het koffie inspiratie journaal zit bomvol tips, verrassende combinaties, instagrammable drankjes om jouw gasten te verrassen én meer marge te maken! Kijk jij mee!?
Na het aftikken van de prioriteiten lijstjes, was het belangrijkste punt de gastvrijheid. Het hebben van klantcontact vindt Natasha toch echt het favoriete aspect van zaken doen. Natasha wilde een huiselijke sfeer creëren waar iedereen zichzelf mag zijn. Of je een slechte of goede dag hebt, wandel TAZZ binnen en geniet van een kopje koffie waarbij respect centraal staat: respect voor de producten, respect voor de omgeving en zeker respect voor elkaar.
Perfecte koffie kunnen serveren is belangrijk in een land waar gemiddeld 260 liter koffie per persoon wordt gedronken.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!