Deze keer in 'Start-up in the spotlight': SwapBox, die met hun herbruikbare verpakkingen, verpakkingsafval tegen wil gaan. Mede-eigenaar Maurits Last vertelt over hun start-up en waarom dit geschikt is voor elk bedrijf.
Paulies Ginger wil mensen inspireren om minder alcohol te drinken, met hun gingershotje kun je proosten op ieder moment van de dag. Mede-eigenaar Yvonne vertelt over alcoholvrij Haarlems Gemberdrankje in deze ‘Start-up in the spotlight’.
Ferm Food biedt onder de naam Bikl een smaakvolle snack aan: 100% natuurlijke augurken die perfect passen op de borrelplank. Bikl brengt je smaakpapillen tot leven en laat je andere gerechten beter proeven. In deze 'Start-up in the spotlight' vertellen eigenaren Arend en Bert over hun start-up en de toekomstplannen van Bikl.
Voedselverspilling, we moeten er allemaal wat mee. Maar hoe pak je dit effectief aan zonder dat je 10 verschillende afvalbakken in je keuken hebt en zonder dat het veel moeite kost? De 'Start-up in the spotlight Orbisk heeft daar een oplossing voor. De drie heren timmeren al sinds 2018 aan de weg, deden mee aan de Horecava Innovation Award 2022 en hebben tot dusver al 130,000 kilo afval bespaard.
Met start-up in the Spotlight lichten we telkens en een start-up uit. Deze keer Nutritious Juices & Soups, die hygiënische en makkelijk in gebruik dispensers hebben ontwikkeld voor de out-of-home markt. Het biedt comfort en gemak voor de gebruiker en ze kunnen een brede variatie van sappen en soepen te doseren, zelfs als het om verse diepgevroren soepen gaat. Hoe zijn de oprichters tot de start-up gekomen? En waarom mag dit product niet ontbreken in de horeca?
Dönner kebab, we kennen de snack allemaal wel. Een heerlijk broodje dönner gecombineerd met verschillende groentes en sauzen is altijd een goed idee, maar niet voor veganisten. Karma Kebab bracht hier verandering in! Karma Kebab is 100% plantaardig en gemaakt van lokale granen en groenten. Een echte eye catcher op elke menukaart, gemakkelijk te bereiden en ook zeer geschikt voor take-out & delivery. De Amsterdamse start-up is klaar om Nederland te veroveren met hun unieke maaltijd.
Een horecaonderneming begin je niet zomaar. Als ondernemer wil je voorkomen dat je door onverwachte kosten later in de financiële problemen komt. Daarom is een goede voorbereiding cruciaal. Wat voor kosten kan een starter bijvoorbeeld verwachten bij de aanschaf van keukenapparatuur? En met welke verzekeringen en vergunningen krijgt een beginnende ondernemer te maken? Dit en meer lees je in dit artikel over het starten van een horecazaak.
Met ruim 60.600 dumplings per maand verovert Davai Dumplings de markt. Deze start-up is pas net begonnen en timmert nu al aardig aan de weg. Want naast een heerlijke dumpling snack biedt het product nog veel meer mogelijkheden.
BUMI Mindful Foods, een food merk in Amsterdam dat zich focust op Tempeh en Seitan. Want het plankenrijk zit vol met eiwitten en het is niet nodig om die uit dierlijke producten te halen, aldus de twee bevlogen oprichters Daan en Florian. Hoe is deze start-up begonnen en waar staan ze nu?
Vol5 is dé nieuwe sensatie op vegan gebied. Deze start-up maakt het voor elke chef mogelijk om zijn eigen signature aan een vegan basissaus toe te voegen. De Jus de Vegetable is een saus met een gouden randje, aldus bedenker Guus Vredenburg.
De horeca is weer open en dat betekent dat we weer inspiratie kunnen opdoen bij collega’s! Entree Magazine tipt vijf bedrijven die de moeite waard zijn om te bezoeken!
Een horecaonderneming starten in coronatijd is risicovol, maar het kan. Nu de horeca steeds meer mag versoepelen en langzaam teruggaat naar het oude normaal, is het tijd om terug te blikken naar het begin van de coronacrisis, waarin meerdere ondernemers een horecabedrijf begonnen. Hoe is het om een horecabedrijf te starten in coronatijd? Waar liepen horecaondernemers de afgelopen tijd tegenaan en hoe wisten zij moed te houden na de steeds terugkerende strenge coronamaatregelen? Deze coronacrisis vroeg om veerkracht, optimisme, creativiteit en flexibiliteit. Een horecaonderneming starten gaat nooit zonder risico en er zijn veel dingen om rekening mee te houden. In tijden van crisis komen daar nog economische onzekerheden bij. Ook tijdens de coronacrisis: de lockdownmaatregelen gooiden keer op keer roet in het eten, wat zorgde voor nog meer onzekerheden en inspanningen voor startende horecaondernemers.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!