Twee zussen, één missie; Nederland kennis laten maken met ECHTE chai. Leonie en Kirsten, de oprichtsters van MamasChai, brengen met hun merk de eerste ready-to-drink masala chai van Nederland.
vHet serveren van kwalitatieve, gezonde maaltijden op elk moment van de dag is een uitdaging in de horeca. Dit was voor Louis Meisen en Arne Ramak het uitgangspunt om het bedrijf SUPPER te starten. Met dit bedrijf bieden zij niet alleen heerlijke maaltijden, maar verminderen ze tegelijkertijd ook voedselverspilling en bieden ze een oplossing voor de krappe arbeidsmarkt.
Bekijk de duurzame innovaties van de genomineerde bedrijven. Welk bedrijf zal de Duurzaamheid Award Karel de Vos 2023 winnen?
Lees welke innovatieve producten de bedrijven ontwikkeld hebben in deze categorie. Misschien komt één van de producten ook van pas voor jouw horecaonderneming!
In dit artikel lees je alles over de innovatieve producten van de genomineerde bedrijven voor de categorie Equipment & Services. Welk bedrijf heeft volgens jou het beste product in deze categorie?
Een paar miljoen mensen met een onzichtbare beperking, bijvoorbeeld door burn-out, autisme, hoogsensitiviteit, niet-aangeboren hersenletsel, gaan niet of minder uit. Ze kunnen wel...
Bekijk de producten en verhalen van alle genomineerden in de categorie Food & Beverage! Wie gaat er tijdens Horecava 2023 met de winst vandoor?
De populariteit van gembersap groeide enorm, maar deze shots bevatten slechts een paar procent gember en voornamelijk andere ingrediënten. Dit was de start van Go Now. Met het bedrijf bieden zij 100% biologische, pure gembersap op een transparante en duurzame manier geproduceerd.
Volgens het CBS halen 50% van de start-ups hun doelen niet in de eerste vijf jaar. Bij de bedrijven die meedoen aan Start-up in de spotlight van Horecava is dat anders. Veel van deze starters groeien uit tot heel succesvolle ondernemingen. Hieronder 3 start-ups waar het heel goed mee gaat.
Dagelijks probeerden Ramona en Ashley vanuit hun passie voor koken al nieuwe recepten uit. Met Ashley’s oma als inspiratiebron zijn zij met Ibu’s originele recept de keuken ingedoken. Na veel testen en veel proefsessies is Ibu’s originele spekkoek in een nieuw jasje gestoken. Hun missie? Ibu Spekkoek op de (menu)kaart zetten en Nederland kennis laten maken met de spekkoeken van Ibu!
De groeiende vraag naar non-alcoholische drankjes is de horecaondernemer niet onopgemerkt gebleven, maar ook vrienden Lars van Kranenburg (24) en David Damman (25) niet. De oprichters en trotse eigenaren van Mojo Maté zijn altijd al op zoek geweest naar unieke items op de menukaart en het ontdekken van nieuwe smaken. Onder andere vanuit deze passie hebben zij Mojo Maté bedacht: een sprankelende bron van frisse energie en de ideale alcoholvrije dorstlesser.
De start-up De Krekerij is gespecialiseerd in het maken van lekker vlees van onder andere krekels en sprinkhanen. Sander Peltenburg vertelt in deze ‘Start-up in the spotlight’ hoe De Krekerij bouwt aan een duurzame eiwittransitie.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!