Personeel

In het dossier ‘Personeel’ vind je artikelen die te maken hebben met het vinden, binden en behouden van je personeel.


Personeel
Foodservice Denktank Held: Louella Choo, restaurant Poké and More

Hard werken en altijd klaarstaan voor de gast, dat is waar de horeca om draait. Wat ons betreft zijn de mensen die iedere dag weer met passie klaarstaan voor hun gasten échte helden! Hoog tijd om deze helden in het zonnetje te zetten. De held van deze editie is: Ad Goes, eigenaar van Eetcafé De Voorstraat.

Personeel
Foodservice Denktank held: Ad Goes, Eetcafé De Voorstraat

Hard werken en altijd klaarstaan voor de gast, dat is waar de horeca om draait. Wat ons betreft zijn de mensen die iedere dag weer met passie klaarstaan voor hun gasten échte helden! Hoog tijd om deze helden in het zonnetje te zetten. De held van deze editie is: Ad Goes, eigenaar van Eetcafé De Voorstraat.

Personeel
Zo belangrijk is het om je medewerkers goed te trainen

De horecabranche is enorm getroffen door de coronacrisis. Door de verschillende lockdowns en de onzekerheid hebben veel horecaondernemers (een deel van) hun medewerkers moeten laten gaan. Nu de horeca voor een groot deel weer open is, neemt ook de vraag naar goede medewerkers hard toe. Het binden en boeien van je medewerkers is belangrijker dan ooit. De ontwikkeling van je team speelt hierin een belangrijke rol. Maar waar moet je op letten? KHN geeft tips.

Personeel
Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Lightspeed het complete ondernemersplatform waarmee ondernemingen kunnen vereenvoudigen, opschalen en uitzonderlijke gastervaringen kunnen bieden, heeft hun ‘Globale Stand van Zaken in de Horeca’-rapport gepubliceerd, waarin 850 restauranthouders, managers en exploitanten uit zes landen (de VS, Canada, het VK, Duitsland, Frankrijk en Nederland) werden gevraagd naar regionale uitdagingen en trends.

Personeel
Jorden Hoek: Hoe zorg ik voor een positief werk-klimaat

Het is geen openbaring als er verteld wordt dat een restaurant valt of staat met de mate van gastvrijheid. Gastvrijheid, een bekend en frequent gebruikt woord in de horeca, maar vaak nog ver te zoeken. Zonde, want de mate van gastvrijheid is de meest prominente factor van de gastenbeleving, en een goede gastenbeleving leidt tot een hogere omzet. Maar waarom dan, dat de gastvrijheid in de horeca vaak veel te wensen over laat? En, hoe creëer je gastvrijheid binnen een restaurant?

NK Koken
Luciano wil op het NK zijn Italiaanse roots tonen

Hij leerde het vak in Italië, zowel van zijn moeder als op de hotelschool. In januari laat hij zijn handen spreken tijdens de Nederlandse Kampioenschappen op de Horecava 2022. Maar Luciano Colebella uit Zwolle doet niet alleen mee met het NK Pizza bakken.

Personeel
Horecapersoneel belangrijkste investering maar krijgt het laagste loon

De coronacrisis heeft de horecasector hard getroffen. Horecazaken moesten maandenlang hun deuren sluiten voor gasten en restaurants en cafés kampen met een personeelstekort. Moeten horecaondernemers hun portemonnee trekken om nieuw personeel te werven of zit de toekomst in automatisering? Gasten kunnen zo een op de tafel geplakte QR-code scannen en drankjes en eten bestellen. Geen personeel dat langskomt bij de gasten, een gezellig babbeltje maakt en een bestelling opneemt. En geen medewerkers die betaald hoeven te worden. Wat moet er gebeuren om het personeelstekort op te lossen? En wat verdient een medewerker in de horeca? Dat lees je in dit artikel over de kosten van horecapersoneel.

Tech & Dienstverlening
De opkomende trend van self-service in de gastvrijheidssector

In de huidige wereld zijn er constant nieuwe ontwikkelingen rondom technologie, om alles efficiënter, makkelijker en sneller te maken. Ook in de gastvrijheidssector worden er steeds nieuwe technologieën geïmplementeerd, wat efficiënt is, maar het gaat ook deels ten koste van persoonlijke service, wat juist een belangrijke factor is in de gastvrijheidssector.

Personeel
Het belang van betrokken werknemers op de werkvloer

Het is waarschijnlijk wel herkenbaar dat wanneer je je betrokken voelt tot het bedrijf waar je werkt, je met meer plezier naar werk gaat en ook gemotiveerder bent om jezelf van je beste kant te laten zien. Natuurlijk kan je tot zekere hoogte de mate van betrokkenheid zelf bepalen door de inzet die je toont naar het bedrijf, maar toch speelt het bedrijf zelf een belangrijke rol in het creëren en behouden van betrokken werknemers.

Ondernemerschap
7 tips voor betere gastvrijheid in de horeca

Natuurlijk wil jij gasten een onvergetelijke avond of overnachting bezorgen. Daarom is het slim om extra aandacht te besteden aan gastvrijheid. Hoe doe je dat dan? En wat levert gastvrijheid je op? Lees snel verder.

Personeel
Blog Martina Nguyen: Recruitment post-COVID-19: A chance or a challenge?

Competition for experienced staff During the pandemic, the restrictions and lockdowns have caused many businesses to cut their costs by...

Ondernemerschap
Eeterij d’n Bal: wij zijn één van de weinigen die niet klagen

Eeterij d'n Bal uit Oosterhout heeft weinig last gehad van de corona-maatregelen. Hoe doen ze dat? En wie is eigenaar Nicolay van Duuren? Dat lees je in dit artikel want hij is deze maand de Denktank Foodservice held!

Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!