In het dossier ‘Personeel’ vind je artikelen die te maken hebben met het vinden, binden en behouden van je personeel.
De horeca heeft veel moeite om personeel te vinden. Een post op Instagram is snel gemaakt, maar iedereen post z'n vacatures. Wat maakt een social vacature goed? 't Huys laat zien hoe je je kunt onderscheiden.
We genieten al enige tijd van de heropening van de horeca. Eén probleem: de hoge personeelstekorten. Veel personeel heeft tijdens de pandemie een andere baan gevonden, banen die meer zekerheid boden. En dit geldt niet alleen voor de horeca, ook in het openbaar vervoer, op luchthavens en voor de organisatie van festivals regent het vacatures. Maar waar zijn al die mensen gebleven?
Werk je in de horeca, dan weet je dat je soms moet werken op feestdagen. Maar mensen met een kantoorbaan krijgen wèl vrij op Hemelvaartsdag en met Pasen. Is dat wel eerlijk?
Het is geen nieuws meer dat het vinden van horecapersoneel sinds de coronapandemie een probleem is. Dit geldt ook voor Hotel New York. De General Manager is op zoek naar een nieuwe restaurantmanager en hier staat wel een hele leuke beloning tegenover. Ben jij de persoon met de gouden tip?
De horeca heeft het moeilijk. Tijdens de coronacrisis hebben veel horecamedewerkers een andere baan gevonden en zij komen niet zo maar meer terug nu er weer vacatures zijn. Social Media is een middel waarmee horecaondernemers op zoek gaan naar personeel. Op Horecava.nl pikken we de beste social posts eruit om jou te inspireren.
Sinds het begin van de coronacrisis zijn volgens vakbond FNV meer dan 90.000 horecamedewerkers in een andere sector gaan werken. Dat terwijl al voor de pandemie 1/3 van de horecabedrijven met een personeelstekort kampte. Het wordt dus tijd voor de horeca om de vijver waarin zij vissen voor personeel, te vergroten. Dit kan door na te denken over medewerkers uit een minder voor de hand liggende doelgroep.
Werken in de horeca… Elke dag ‘n feestje! Horecaondernemers kijken reikhalzend uit naar de dag waarop zij weer een bijzondere gastvrije ervaring kunnen neerzetten met hun team. Maar er liggen grote uitdagingen op hun pad. Een daarvan is het vinden van personeel. Want als de horeca straks weer volledig open mag, dan moet jij als horecaondernemer snel weer kunnen beschikken over voldoende geschikt én ingewerkt personeel. Zonder goede medewerkers kun je gasten namelijk niet die bijzondere ervaring bieden en dus ook geen omzet maken. Maar hoe vind én behoud je nieuwe medewerkers nu er een groot personeelstekort dreigt?
Zet nu je eigen bedrijfsacademie op De subsidie is bedoeld voor de ontwikkeling van je personeel; voor nieuwe initiatieven, maar...
De holistische kijk op de branche van Raymond Talsma en Patrick Treichl. In dit artikel delen zij hun ideeën en visie om succesvol te blijven!
De horecabranche is enorm getroffen door de coronacrisis. Door de verschillende lockdowns en de onzekerheid hebben veel horecaondernemers (een deel van) hun medewerkers moeten laten gaan. Nu de horeca voor een groot deel weer open is, neemt ook de vraag naar goede medewerkers hard toe. Het binden en boeien van je medewerkers is belangrijker dan ooit. De ontwikkeling van je team speelt hierin een belangrijke rol. Maar waar moet je op letten? KHN geeft tips.
Hard werken en altijd klaarstaan voor de gast, dat is waar de horeca om draait. Wat ons betreft zijn de mensen die iedere dag weer met passie klaarstaan voor hun gasten échte helden! Hoog tijd om deze helden in het zonnetje te zetten. De held van deze editie is: Ad Goes, eigenaar van Eetcafé De Voorstraat.
Hard werken en altijd klaarstaan voor de gast, dat is waar de horeca om draait. Wat ons betreft zijn de mensen die iedere dag weer met passie klaarstaan voor hun gasten échte helden! Hoog tijd om deze helden in het zonnetje te zetten. De held van deze editie is: Ad Goes, eigenaar van Eetcafé De Voorstraat.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!