De horeca heeft veel moeite om personeel te vinden. Een post op Instagram is snel gemaakt, maar iedereen post z'n vacatures. Wat maakt een social vacature goed? 't Huys laat zien hoe je je kunt onderscheiden.
Dagelijks probeerden Ramona en Ashley vanuit hun passie voor koken al nieuwe recepten uit. Met Ashley’s oma als inspiratiebron zijn zij met Ibu’s originele recept de keuken ingedoken. Na veel testen en veel proefsessies is Ibu’s originele spekkoek in een nieuw jasje gestoken. Hun missie? Ibu Spekkoek op de (menu)kaart zetten en Nederland kennis laten maken met de spekkoeken van Ibu!
De groeiende vraag naar non-alcoholische drankjes is de horecaondernemer niet onopgemerkt gebleven, maar ook vrienden Lars van Kranenburg (24) en David Damman (25) niet. De oprichters en trotse eigenaren van Mojo Maté zijn altijd al op zoek geweest naar unieke items op de menukaart en het ontdekken van nieuwe smaken. Onder andere vanuit deze passie hebben zij Mojo Maté bedacht: een sprankelende bron van frisse energie en de ideale alcoholvrije dorstlesser.
Scanfie is een overzichtelijke alles-1-besteloplossing die jouw bedrijf kan helpen om ondanks het personeelstekort te blijven voldoen aan de verwachtingen van jouw gast. Eigenaar Gerard Brouwer vertelt over de verschillende functionaliteiten en het overzichtelijke dashboard die Horecava Innovation Award winnaar Scanfie aanbiedt.
De start-up De Krekerij is gespecialiseerd in het maken van lekker vlees van onder andere krekels en sprinkhanen. Sander Peltenburg vertelt in deze ‘Start-up in the spotlight’ hoe De Krekerij bouwt aan een duurzame eiwittransitie.
Hollands van buiten, Italiaans van binnen! De Start-up Risottini wil met hun Italiaanse vegetarische snack de Nederlandse borrelkaart veroveren. Eigenaren Daan Klein en Merijn Klok vertellen over hun Italiaanse bitterbal.
Paulies Ginger wil mensen inspireren om minder alcohol te drinken, met hun gingershotje kun je proosten op ieder moment van de dag. Mede-eigenaar Yvonne vertelt over alcoholvrij Haarlems Gemberdrankje in deze ‘Start-up in the spotlight’.
Gastvrijheidscoach Clemens Schalkwijk lanceert op 1 maart aanstaande Tafelbereidingen.nl. Daarmee wil hij het klassieke vakmanschap van het bereiden van gerechten aan tafel weer op de kaart zetten in Nederland. Daarnaast roept hij horecaondernemers op om op 21 april mee te doen aan de ‘Nationale dag van de tafelbereidingen’ om zo de restaurantmedewerkers weer in de spotlights te zetten.
Ferm Food biedt onder de naam Bikl een smaakvolle snack aan: 100% natuurlijke augurken die perfect passen op de borrelplank. Bikl brengt je smaakpapillen tot leven en laat je andere gerechten beter proeven. In deze 'Start-up in the spotlight' vertellen eigenaren Arend en Bert over hun start-up en de toekomstplannen van Bikl.
Zet nu je eigen bedrijfsacademie op De subsidie is bedoeld voor de ontwikkeling van je personeel; voor nieuwe initiatieven, maar...
De holistische kijk op de branche van Raymond Talsma en Patrick Treichl. In dit artikel delen zij hun ideeën en visie om succesvol te blijven!
Restaurants in hotels zijn toch gewoon een voorziening? Een extra service voor de gast? Welnee, tegenwoordig kunnen hoteliers zich via food en beverage onderscheiden én hun omzet verhogen. We spraken Rein Rambaldo van De Horecafabriek en zetten een paar F&B-trends, tips en voorbeelden uit de hotelsector voor je op een rij.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!