Mannen met een missie. Dat zijn de oprichters van de start-up Silver Ocean Seltzer. Toen de Hard Seltzers in 2019 een opmars maakten in Amerika, wisten Lesley Daris, Janiek Burghard en Steven Kooistra direct dat ze hier iets mee wilden. Met hun Silver Ocean Seltzer bieden ze geen drankje, maar staan ze voor een lifestyle. Ontdek het verhaal achter hun premium merk binnen de Hard Seltzer-categorie: alcoholisch bruiswater met een fruitsmaakje.
Op 20 april klonk eindelijk het verlossende woord; de terrassen gaan weer open!
Swinkels Family Brewers, het bedrijf achter bieren als Bavaria en Palm, had vorig jaar veel last van de sluiting van de horeca in Nederland en België.
Bierbrouwer Hertog Jan wil graag de heropening van de horeca steunen en heeft daarvoor een exclusief speciaalbiertje gemaakt.
Vastgoedbedrijf QB Management neemt het management en beheer over van alle cafés van Heineken. Tot nu toe deed de brouwer dit zelf, maar nu is besloten om dit over te dragen aan een gespecialiseerde partij.
Meer dan 530 verschillende bieren worden donderdag in Rotterdam kritisch geproefd voor de jaarlijkse bierwedstrijd Dutch Beer Challenge.
Diverse Nederlandse bierbrouwers laten weten dat ze klaar staan met hun voorraad om al hun klanten binnen een week te kunnen voorzien.
Heineken, 's werelds op één na grootste bierbrouwer, wil co2 neutraal bierbrouwen en wil dit bereiken door energiezuiniger te werk te gaan en zo veel mogelijk groene energie te gebruiken.
Vijf utrechtse kroegen gaan open op woensdagochtend. Zij doen mee aan de caféproef om te testen hoe mensen zich in de horeca aan de coronaregels houden.
De bedoeling van de podcast is om op een positieve en lollige manier bier in het zonnetje te zetten voor consumenten, zonder erg diep in te gaan op de technische kanten van het brouwen van bier. Wel wordt de luisteraar wat bierjargon geleerd.
De horeca heeft inmiddels een vol jaar te kampen met de gevolgen van de coronacrisis en de lockdownmaatregelen. De afgelopen twaalf maanden is in de sector ruim 70 procent minder bier verkocht, melden de Nederlandse Brouwers.
Omdat de horeca zijn wijn niet meer afneemt, zit Bredase wijninkoper Huub van den Muijsenbergh met 24.000 flessen te veel. Een reddingsactie moet ervoor zorgen dat de flessen toch verkocht worden. Ook gaat een deel van de opbrengst naar lokale horeca.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!