Nu de zonnige dagen er weer aan zitten te komen en corona lijkt weg te blijven, breken er betere tijden aan voor de Nederlandse horeca-ondernemer en hun terrassen. Op deze terrassen is momenteel een opmerkelijke trend gaande. Consumenten bestellen namelijk met groeiend enthousiasme low- of zelfs non-alcoholic drankjes.
Biermerk Grolsch gaat CO2-neutraal: de brouwerij moet in 2025 alle ingezette energie op duurzame wijze kunnen opwekken. Grolsch zal daarmee de eerste bierfabrikant van Nederland zijn die deze werkwijze hanteert.
Paulies Ginger wil mensen inspireren om minder alcohol te drinken, met hun gingershotje kun je proosten op ieder moment van de dag. Mede-eigenaar Yvonne vertelt over alcoholvrij Haarlems Gemberdrankje in deze ‘Start-up in the spotlight’.
Restaurants in hotels zijn toch gewoon een voorziening? Een extra service voor de gast? Welnee, tegenwoordig kunnen hoteliers zich via food en beverage onderscheiden én hun omzet verhogen. We spraken Rein Rambaldo van De Horecafabriek en zetten een paar F&B-trends, tips en voorbeelden uit de hotelsector voor je op een rij.
De horeca in Nederland heeft zijn deuren weer geopend en moet daarom bevoorraad worden met voldoende drank. Heineken heeft in samenwerking met Duotank en Top Systems een unieke elektrische mini biertankwagen ontwikkeld waarmee de horeca in de binnenstad van Amsterdam duurzaam en geluidloos van bier gaat wordt voorzien.
Met start-up in the Spotlight lichten we telkens en een start-up uit. Deze keer Nutritious Juices & Soups, die hygiënische en makkelijk in gebruik dispensers hebben ontwikkeld voor de out-of-home markt. Het biedt comfort en gemak voor de gebruiker en ze kunnen een brede variatie van sappen en soepen te doseren, zelfs als het om verse diepgevroren soepen gaat. Hoe zijn de oprichters tot de start-up gekomen? En waarom mag dit product niet ontbreken in de horeca?
Wat moet een café zonder zijn gasten die er van vroeg op de avond tot laat in de nacht bier drinken, een restaurant zonder zijn gasten die regelmatig een uitgebreid gangendiner bestellen of een hotel zonder die gasten die er vast elke vakantie of businessmeeting zijn? Een horecazaak is enorm afhankelijk van zijn vaste gasten en veel bedrijven doen er al heel veel aan om de “standaard” gasten om te toveren in loyale gasten. Maar wat houdt loyaliteit nou in en waarom is het zo belangrijk? Hoe kun je ervoor zorgen dat gasten zich verbonden voelen met je zaak en blijven terugkomen? Maar ook niet onbelangrijk: hoe heeft het concept van loyaliteit zich ontwikkeld en hoe zal het dat gaan doen in de toekomst?
Er is geen samenvatting, omdat dit een beschermd bericht is.
De genomineerden voor de ‘Foodservice Award 2022’ verkiezing zijn bekend! Twintig foodservice bedrijven maken kans op een (categorie)prijs. Tijdens deze bijzondere editie, waarbij de meeste deelnemers (gedeeltelijk) gesloten zijn geweest, is er meer dan 21.000 keer gestemd. De verkiezing is een initiatief van Q&A in samenwerking met Horecava en werd dit jaar voor de vierde keer georganiseerd.
Initiatiefnemers RAI Amsterdam en Servicecentre4Hospitality hebben deze week besloten het geplande event NABLAB met één jaar uit te stellen. De aanvankelijk op 4 en 5 april geplande vakbeurs zou het eerste Europese evenement voor professionals met 100% focus op “no & low alcoholische dranken” worden. Onder de huidige omstandigheden en met alle onzekerheden voor de komende maanden heeft de organisatie in goed overleg met de partners besloten de eerste editie een jaar uit te stellen naar 2023.
Trends, previews, verwachtingen en hotspots: begin januari verschijnt Trending Topics 2022! Van eigen delivery-apps, vegan snacks en Generatie Z tot non-alcoholische cocktails, dark kitchens en biertrends. Dit fraaie bewaarmagazine van bijna 200 pagina's is een co-productie van Entree Magazine en Horecava.
Lange tijd maakte economen zich nauwelijks zorgen over de inflatie, maar door de huidige periode van veel corona-maatregelen neemt de onzekerheid over oplopende prijzen toe. Komend jaar kan de inflatie voor onaangename verrassingen kunnen zorgen weet Food Service Instituut Nederland (FSIN) te melden. Granen, oliën en suiker, maar ook aardappelen en vers of gekoeld fruit flink duurder geworden in de afgelopen periode. De oplopende prijzen kunnen voor fabrikanten en leveranciers van andere producten een gelegenheid zijn om de prijzen ook te verhogen, zonder dat daar een goede reden voor is. Deze zogenaamd inflatiecorrectie kan je nog wel eens in jouw portemonnee gaan voelen.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!