Koude Dranken


Koude Dranken
Start-up in the spotlight: Mojo Maté

De groeiende vraag naar non-alcoholische drankjes is de horecaondernemer niet onopgemerkt gebleven, maar ook vrienden Lars (24) en David (25) niet. De oprichters en trotse eigenaren van Mojo Maté zijn altijd al op zoek geweest naar unieke items op de menukaart en het ontdekken van nieuwe smaken. Onder andere vanuit deze passie hebben zij Mojo Maté bedacht: een sprankelende bron van frisse energie en de ideale alcoholvrije dorstlesser.

Koude Dranken
Twee nieuwe horeca hotspots om te bezoeken

Nu de horeca weer volledig geopend is, komen er ook weer nieuwe hotspots op de kaart. Entree Magazine tipt iedere twee weken een aantal horecazaken die je niet mag overslaan!

Food & Wine
Zet de kok op het terras

Neuromarketing is een relatief nieuwe marketingtechniek, waarmee het gedrag van de klant positief beïnvloed kan worden. Op het moment dat een klant ontspannen en blij is, werkt neuromarketing het beste. En wanneer is iemand nou meer ontspannen dan op jouw terras in de zon?

Koude Dranken
Eindelo-… alcoholloos genieten

Nu de zonnige dagen er weer aan zitten te komen en corona lijkt weg te blijven, breken er betere tijden aan voor de Nederlandse horeca-ondernemer en hun terrassen. Op deze terrassen is momenteel een opmerkelijke trend gaande. Consumenten bestellen namelijk met groeiend enthousiasme low- of zelfs non-alcoholic drankjes.

Koude Dranken
Grolsch-brouwerij volledig CO2-neutraal in 2025

Biermerk Grolsch gaat CO2-neutraal: de brouwerij moet in 2025 alle ingezette energie op duurzame wijze kunnen opwekken. Grolsch zal daarmee de eerste bierfabrikant van Nederland zijn die deze werkwijze hanteert.

Duurzaamheid
Een groene terraskaart: hoe doe je dat?

Het terrasseizoen komt langzaam aanwaaien en het wordt tijd voor het samenstellen van de nieuwe terraskaart met diverse hapjes en drankjes. Dit is het uitgelezen moment om ook even naar het duurzaamheidsaspect te kijken. Lees hier onze tips voor een ‘groenere terraskaart’ die leidt tot minder verspilling, een lagere CO2 uitstoot en meer omzet.

Koude Dranken
Paulies Ginger: vier succes met een gingershot

Paulies Ginger wil mensen inspireren om minder alcohol te drinken, met hun gingershotje kun je proosten op ieder moment van de dag. Mede-eigenaar Yvonne vertelt over alcoholvrij Haarlems Gemberdrankje in deze ‘Start-up in the spotlight’.

Food & Wine
Restaurants in hotels: zo zorgt F&B voor meer omzet

Restaurants in hotels zijn toch gewoon een voorziening? Een extra service voor de gast? Welnee, tegenwoordig kunnen hoteliers zich via food en beverage onderscheiden én hun omzet verhogen. We spraken Rein Rambaldo van De Horecafabriek en zetten een paar F&B-trends, tips en voorbeelden uit de hotelsector voor je op een rij.

Koude Dranken
Mini biertankwagen bevoorraadt horeca

De horeca in Nederland heeft zijn deuren weer geopend en moet daarom bevoorraad worden met voldoende drank. Heineken heeft in samenwerking met Duotank en Top Systems een unieke elektrische mini biertankwagen ontwikkeld waarmee de horeca in de binnenstad van Amsterdam duurzaam en geluidloos van bier gaat wordt voorzien.

Grootkeuken & Apparatuur
Start-up Nutritious Juices & Soups

Met start-up in the Spotlight lichten we telkens en een start-up uit. Deze keer Nutritious Juices & Soups, die hygiënische en makkelijk in gebruik dispensers hebben ontwikkeld voor de out-of-home markt. Het biedt comfort en gemak voor de gebruiker en ze kunnen een brede variatie van sappen en soepen te doseren, zelfs als het om verse diepgevroren soepen gaat. Hoe zijn de oprichters tot de start-up gekomen? En waarom mag dit product niet ontbreken in de horeca?

Ondernemerschap
De impact van loyaliteit op de horeca

Wat moet een café zonder zijn gasten die er van vroeg op de avond tot laat in de nacht bier drinken, een restaurant zonder zijn gasten die regelmatig een uitgebreid gangendiner bestellen of een hotel zonder die gasten die er vast elke vakantie of businessmeeting zijn? Een horecazaak is enorm afhankelijk van zijn vaste gasten en veel bedrijven doen er al heel veel aan om de “standaard” gasten om te toveren in loyale gasten. Maar wat houdt loyaliteit nou in en waarom is het zo belangrijk? Hoe kun je ervoor zorgen dat gasten zich verbonden voelen met je zaak en blijven terugkomen? Maar ook niet onbelangrijk: hoe heeft het concept van loyaliteit zich ontwikkeld en hoe zal het dat gaan doen in de toekomst?

Ondernemerschap
Beschermd: Trending Topics 2022 is uit!

Er is geen samenvatting, omdat dit een beschermd bericht is.

Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!