Fast casual richt zich op kwalitatief goed eten met een bereidingstijd van onder de 15 minuten. Het gaat om eetgelegenheden waar snelle bereidingstechnieken gecombineerd worden met snelle service.
Bij fast casual draait het allemaal om kwalitatief goed eten dat niet te veel tijd kost. Mensen komen voor hun plezier even iets eten of drinken, maar willen niet te lang blijven hangen. Binnen die tijd moeten zij een goede ervaring beleven en het liefst zo snel mogelijk nog eens terugkomen. Dit betekent dat het eten, drinken en de service van goede kwaliteit moet zijn.
Dark kitchen, ghost kitchen, hybride keuken, het zijn termen die in de branche vaak voorbij komen. Als iemand het over een dark kitchen heeft, wat wordt er dan precies bedoeld? Vormt het een bedreiging voor jouw bedrijf, of is het juist een kans?
Bakpapier tussen tosti ijzer bij het tosti's maken en het inwrijven van je plaatstalen koekenpan met zout, zodat hij niet meer aanbakt. Life hacks die je leven net dat kleine beetje beter en gemakkelijker maken.
Veganisme wordt steeds populairder. Restaurants hebben vaker vegan opties en ook supermarkten blijven niet achter: het aanbod in vegan producten groeit in heel Nederland. Veel vlees eten is ongezond en slecht voor het klimaat en veganisme is in trek en goed voor het milieu.
Hollands van buiten, Italiaans van binnen! De Start-up Risottini wil met hun Italiaanse vegetarische snack de Nederlandse borrelkaart veroveren. Eigenaren Daan Klein en Merijn Klok vertellen over hun Italiaanse bitterbal.
SUGO Pizza wist met hun Delivery & To Go Concept de jury te overtuigen en gaat met de Innovation Award in de categorie Concepts, Interieur & Design naar huis. Hugo Kruijssen (mede-eigenaar SUGO Pizza) vertelt waarom dit concept van franchising succesvol is en waarom het enorme kansen biedt voor horecaondernemers.
De winnaars van de ‘Foodservice Awards’ 2022 zijn bekend! Na het uitstellen van de bekendmaking wegens de lockdown en onzekerheid zijn de prijzen vandaag eindelijk overhandigd tijdens een feestelijke lunch in restaurant Trammmhuys in Voorburg. Chefkok Pierre Wind had speciaal voor de uitreiking een lunch van negen gangen ontwikkeld die stonden voor de negen categorieën van de prijsuitreiking. De Zuivelhoeve nam dit jaar de ‘overall’ titel in ontvangst en is daarmee verkozen tot het meest favoriete Foodservice bedrijf van de consument.
Deze keer in 'Start-up in the spotlight': SwapBox, die met hun herbruikbare verpakkingen, verpakkingsafval tegen wil gaan. Mede-eigenaar Maurits Last vertelt over hun start-up en waarom dit geschikt is voor elk bedrijf.
De strijd rond de het marktaandeel van de gemaksconsument wordt hevig de komende tien jaar. Supermarkten gaan concurreren met horeca door ook voeding voor directe consumptie aan te bieden. Dit blijkt uit de nieuwe FSIN Beleidsmonitor 2030.
d’Arta kwam als grote winnaar uit bus bij Horecava Innovation Award in de categorie Food & Beverage met hun Greens Cuisine' Easy Indian Summer. We spreken met Karel Talpe (mede-eigenaar d’Arta) over hun gezonde, plantaardige koude salade die inspringt in de huidige trends en de vraagstukken in de horeca.
Wie heeft er tijdens de lockdown geen apps zoals Thuisbezorgd gebruikt? Sinds het coronavirus zien we een enorme stijging in het bezorgen en afhalen van maaltijden. In 2020 groeide de Nederlandse maaltijdbezorgbranche met maar liefst 43%. De keerzijde van deze groei is een enorme toename in het gebruik van verpakkingsmateriaal.
Wellicht heb je er al van gehoord. De SLIM-subsidie. De SLIM-regeling stelt bijna 50 miljoen euro aan subsidiegeld beschikbaar voor...
Dit najaar ging Santa Maria op zoek naar de horecaondernemer met de allerlekkerste taco van Nederland. De taco wint aan populariteit en dat bleek uit de inzendingen. Tientallen horecaondernemers stuurden hun inzending in voor deze Taco Top10, voorzien van hun motivatie en een foto van hun lekkerste taco. De 10 finalisten zijn bekendgemaakt
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!