Duurzaamheid


Duurzaamheid
Zero emissie zones

We hebben er bijna allemaal wel mee te maken: de milieuzones in de grote steden. Of het nu is omdat je horecaonderneming in hartje Amsterdam ligt, je horecaleverancier bent of een bezorgdienst hebt: De lucht moet schoner en er moet zuinig worden omgegaan met energie. Als horecaondernemer is het belangrijk om hierin mee te gaan, of zelfs voorop te lopen, want waar ben jij zonder bevoorrading en wat heb je aan een bezorgdienst die niet overal mag bezorgen?

Duurzaamheid
Van logge gevaartes naar duurzame eyecatchers

Iedereen kent inmiddels de opvallende bezorgwagens van online supermarkt Picnic. Het is een Goupil G4, oftewel het 100 procent elektrische voertuig van importeur Van Blitterswijk Eco-Mobiliteit BV. Nu de steden steeds verder op slot gaan, wordt stadsdistributie een alsmaar grotere uitdaging. Het lichte elektrische vrachtvoertuig is een van de oplossingen.

Beursnieuws
Toekomst proof en ecologisch linnen

Je loopt als het ware een hotel binnen bij Hotel World op de Horecava. Je vindt hier geen stands, geen hokjes en geen individuele producten, maar beleving en echte gastvrijheid. Verschillende partners uit de branche zetten deze bijzondere wereld neer. Wat zijn de trends op dit moment? Met een aantal Hotel World partners lichten we drie trends uit:

Beursnieuws
Lucas Knijn van Horecava: Bouwen aan een duurzame samenwerking

Lucas Knijn, Senior Sales Consultant, over zijn drijfveren, uitdagingen, sterke koffie en het Horecava team..

Duurzaamheid
Slimme camera registreert voedselverlies in afvalbak

Jaarlijks wordt maar liefst 1,3 miljard ton voedsel weggegooid. Een groot deel daarvan komt uit de horeca. “Zonde”, zegt Olaf van der Veen van Zero foodwaste. “Een kleinere afvalstroom komt niet alleen het milieu ten goede. De horeca-ondernemer kan er bovendien flink op besparen.”

Duurzaamheid
De ambitie van Thuisbezorgd.nl

De ambitie van Thuisbezorgd.nl oprichter Jitse Groen om een platform te creëren waar restaurants en consumenten met elkaar in contact worden gebracht voor het bestellen en bezorgen van maaltijden heeft goed uitgepakt. Afgelopen jaar bestelden 3,5 miljoen Nederlanders gezamenlijk voor 552 miljoen euro aan eten via Thuisbezorgd.nl. SCOOPS ging in gesprek met Kristina Nilsson, PR Manager bij Thuisbezorgd.nl, over de ambities en toekomst van de eten-bestelsite en de sector.

Duurzaamheid
De Verspillingsfabriek – van verspilling naar soep

De Verspillingsfabriek is in 2016 opgericht om te laten zien dat we van reststromen weer prima kassastromen kunnen maken. Ze redden groenten in de keten van verspilling en maken er met chefs heerlijke verse soepen & sauzen van voor de professionele markt.

Duurzaamheid
Vegetarische Restaurantweek van 5 – 11 maart

Heb jij een lunchroom, café of restaurant, en wil je gasten laten zien, proeven en ervaren hoe fantastisch de groentekeuken kan smaken? Doe dan mee aan de Vegetarische Restaurantweek van 5-11 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees.

Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!