Duurzaamheid


Duurzaamheid
Cursus duurzaam ondernemen voor de horeca door Icademy

Deze zware tijden bieden ook kansen: kansen om jezelf, je collega's en medewerkers te voorzien van extra kennis.

Duurzaamheid
Duurzaam transformeren met je horeca-interieur

‘Van het hele Start-upLAB op Horecava bleef niet meer dan een palletje afval over.’ Vertelt Christan Verel. Verel bouwde het gehele Start-upLAB en theater volledig circulair en legt uit hoe dit een voorbeeld is voor de stand- en interieurbouwbranche.

Duurzaamheid
Vegetarische restaurant week biedt inspiratie & mogelijkheden

Van 9 tot en met 15 maart is het weer zo ver: De Vegetarische Restaurantweek wordt als onderdeel van de Nationale Week Zonder Vlees voor de 3e keer gehouden. We spreken met Isabel Boerdam, initiatiefneemster van de Nationale Week Zonder Vlees en drijvende kracht achter foodblog De Hippe Vegetariër.

Duurzaamheid
Food Waste Challenge: besparing van 582 miljoen euro haalbaar

Wiebe Draijer (CEO Rabobank) en minister Schouten waren beide aanwezig tijdens de bekendmaking van de resultaten van de Food Waste Challenge maandag 13 januari op Horecava.

Duurzaamheid
Donation Room Horecava met impact tegen voedselverspilling

De Horecava 2020 stond niet alleen vol met standhouders die zichtbaar bezig zijn met maatschappelijke uitdagingen, ook had het event na de beurs een sterk maatschappelijk karakter.

Duurzaamheid
Rabobank: forse vermindering voedselverspilling in horeca mogelijk

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit besparingspotentieel is maandag 13 januari bekendgemaakt tijdens de Horecava in de RAI Amsterdam op de slotdag van de Food Waste Challenge. Ook is het gezamenlijke besparingsdoel voor 2030, een reductie van 50%, onthuld door minister Carola Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en Rabobanks groepsdirectievoorzitter Wiebe Draijer.

Duurzaamheid
Niet omdat het moet…

Wist je dat in Nederland per dag 180.000 broden niet verkocht worden, terwijl ze nog geen dag oud zijn? En dat een groot deel daarvan in de prullenbak belandt? Dit voorbeeld onderstreept het belang van circulair ondernemen. Niet alleen omdat het moet, maar ook omdat het kansen en voordelen biedt. Wil je hiervan proeven? Kom dan naar de Circulaire Eetbeleving van het TrendLAB op Horecava 2020.

Duurzaamheid
Zero emissie zones

We hebben er bijna allemaal wel mee te maken: de milieuzones in de grote steden. Of het nu is omdat je horecaonderneming in hartje Amsterdam ligt, je horecaleverancier bent of een bezorgdienst hebt: De lucht moet schoner en er moet zuinig worden omgegaan met energie. Als horecaondernemer is het belangrijk om hierin mee te gaan, of zelfs voorop te lopen, want waar ben jij zonder bevoorrading en wat heb je aan een bezorgdienst die niet overal mag bezorgen?

Duurzaamheid
Van logge gevaartes naar duurzame eyecatchers

Iedereen kent inmiddels de opvallende bezorgwagens van online supermarkt Picnic. Het is een Goupil G4, oftewel het 100 procent elektrische voertuig van importeur Van Blitterswijk Eco-Mobiliteit BV. Nu de steden steeds verder op slot gaan, wordt stadsdistributie een alsmaar grotere uitdaging. Het lichte elektrische vrachtvoertuig is een van de oplossingen.

Start-Ups
Doreen Westphal van Botanic Bites: Ik wou iets echt duurzaams opbouwen waarmee ik veel impact kon maken
Beursnieuws
Toekomst proof en ecologisch linnen

Je loopt als het ware een hotel binnen bij Hotel World op de Horecava. Je vindt hier geen stands, geen hokjes en geen individuele producten, maar beleving en echte gastvrijheid. Verschillende partners uit de branche zetten deze bijzondere wereld neer. Wat zijn de trends op dit moment? Met een aantal Hotel World partners lichten we drie trends uit:

Start-Ups
Jack Bean brengt duurzaam eten naar een nieuw niveau

Een jaar geleden openden Pepijn Schmeink en Mathijs Huis in ’t Veld de eerste locatie van Jack Bean in Rotterdam. Met hun 100% plantaardige fast cuisine hebben zij zich tot doel gesteld om plantaardig eten meer mainstream te maken. SCOOPS sprak met de twee ondernemers over de lessen van hun eerste jaar en hun ambitie om uit te groeien tot een internationale keten.

Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!