Nederlanders staan bekend als fanatieke broodeters, maar niet (meer) bij het ontbijt. Hoe komt dat en wat staat er dan wel bij consumenten op de ontbijttafel?
Dagelijks probeerden Ramona en Ashley vanuit hun passie voor koken al nieuwe recepten uit. Met Ashley’s oma als inspiratiebron zijn zij met Ibu’s originele recept de keuken ingedoken. Na veel testen en veel proefsessies is Ibu’s originele spekkoek in een nieuw jasje gestoken. Hun missie? Ibu Spekkoek op de (menu)kaart zetten en Nederland kennis laten maken met de spekkoeken van Ibu!
Een broodje als ontbijt, een paar boterhammen bij de lunch en een stukje stokbrood naast het avondeten. Nederlanders zijn echte broodeters. En toch zien we dat de broodconsumptie de afgelopen jaren flink gedaald is. Waar komt deze trend vandaan?
Wellicht heb je er al van gehoord. De SLIM-subsidie. De SLIM-regeling stelt bijna 50 miljoen euro aan subsidiegeld beschikbaar voor...
Wat moet een café zonder zijn gasten die er van vroeg op de avond tot laat in de nacht bier drinken, een restaurant zonder zijn gasten die regelmatig een uitgebreid gangendiner bestellen of een hotel zonder die gasten die er vast elke vakantie of businessmeeting zijn? Een horecazaak is enorm afhankelijk van zijn vaste gasten en veel bedrijven doen er al heel veel aan om de “standaard” gasten om te toveren in loyale gasten. Maar wat houdt loyaliteit nou in en waarom is het zo belangrijk? Hoe kun je ervoor zorgen dat gasten zich verbonden voelen met je zaak en blijven terugkomen? Maar ook niet onbelangrijk: hoe heeft het concept van loyaliteit zich ontwikkeld en hoe zal het dat gaan doen in de toekomst?
Er is geen samenvatting, omdat dit een beschermd bericht is.
De genomineerden voor de ‘Foodservice Award 2022’ verkiezing zijn bekend! Twintig foodservice bedrijven maken kans op een (categorie)prijs. Tijdens deze bijzondere editie, waarbij de meeste deelnemers (gedeeltelijk) gesloten zijn geweest, is er meer dan 21.000 keer gestemd. De verkiezing is een initiatief van Q&A in samenwerking met Horecava en werd dit jaar voor de vierde keer georganiseerd.
Trends, previews, verwachtingen en hotspots: begin januari verschijnt Trending Topics 2022! Van eigen delivery-apps, vegan snacks en Generatie Z tot non-alcoholische cocktails, dark kitchens en biertrends. Dit fraaie bewaarmagazine van bijna 200 pagina's is een co-productie van Entree Magazine en Horecava.
Lange tijd maakte economen zich nauwelijks zorgen over de inflatie, maar door de huidige periode van veel corona-maatregelen neemt de onzekerheid over oplopende prijzen toe. Komend jaar kan de inflatie voor onaangename verrassingen kunnen zorgen weet Food Service Instituut Nederland (FSIN) te melden. Granen, oliën en suiker, maar ook aardappelen en vers of gekoeld fruit flink duurder geworden in de afgelopen periode. De oplopende prijzen kunnen voor fabrikanten en leveranciers van andere producten een gelegenheid zijn om de prijzen ook te verhogen, zonder dat daar een goede reden voor is. Deze zogenaamd inflatiecorrectie kan je nog wel eens in jouw portemonnee gaan voelen.
We spreken met Sebastiaan Hetterschijt, één van de oprichters van Bakkersgrondstof BV. Ze op het Horecava Start-upLAB, pitchten ze voor grote cateraars en kwamen ze tot nieuwe inzichten.
In the spotlight: Willem-Pie Bakery. Oprichtster Willemijn van Wenum over het opzetten van je eigen bakkerij en heerlijke plant based taarten...
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!