‘Talk of the town’ op Horecava, naast alle Covid-19 oplossingen

Laurens Bos, directeur Brandt + Fernhout, wordt enthousiast bij het geven van een toelichting op de successen van Brandt + Fernhout, hun banden met de horeca en dus de jaarlijkse Horecava.


Laurens: “Die beurs is altijd heel belangrijk voor ons geweest. In 1966 al, toen nog met alleen wat wandjes, een frieslijst, een bedrijfsnaam. Dit jaar mochten we bedenker en uitvoerder zijn van wel 27 projecten op Horecava! Vorig jaar werden we preferred supplier van de beurs, dankzij onze simpelweg alom opgevallen stands met een nét even andere insteek dan die van collega-standbouwbedrijven.”

En dus?
“Tsja, het is gewoon supergaaf om (behalve voor gereputeerde klanten als bijvoorbeeld Remia, Makro, Bidfood, Topking en Bresc) nu ook voor de beursorganisator zélf paviljoens te mogen bouwen: Gastronomisch Gilde, de Food Markt, het Aziatisch paviljoen. Zo werden we de talk of the town op de beurs.
En glimlachend: “Natuurlijk kennen ook wij de pitches bij nieuwe én bestaande klanten. Maar daarbij krijgen we gelukkig soms direct zoveel vertrouwen, dat we op basis van een voorstel direct aan de slag mogen”.

Hoe krijg je dat allemaal voor elkaar?
Laurens: “Ook al klinkt het misschien als een platgetreden pad: een fantastisch, gepassioneerd team van heel ervaren, technische, creatieve mensen met maar één doel: het vertalen van klantwensen in een aansprekend concept, met als resultaat de ultieme totaalbeleving van elke bezoeker. Een ‘wow-moment’ noemen ze dat toch vandaag de dag?”

En verder, nu helemaal op zijn praatstoel: “Kijk, wat je duidelijk ziet zijn fenomenen als beeldbellen, videoconferencing en andere vormen van digitalisering lijken te smeken om juist een stuk persoonlijk contact. Daarom is ‘zomaar een stand’ niet goed genoeg meer. Bezoekers verwachten echte beleving, en vooral verrassing. De innovaties in de foodsector zijn daar bij uitstek geschikt voor”.

En toen kwam COVID-19…
“Ja. Wat een megadrama voor de horeca, maar evenzeer voor de hele standbouwsector. Alle beurzen werden immers geannuleerd! Dus konden we niet anders dan heel inventief proberen dóór te gaan.

Dan begin je met vervangende klussen als bijvoorbeeld tuinhuisjes maken, schilderswerkzaamheden, garderobekasten en zo. Maar natuurlijk wil je méér en vooral structureler.

We bouwden een website met veilige ‘oplossingen op afstand’: www.veiligvoorcorona.nl. Met inventieve oplossingen voor het ‘nieuwe normaal’ in horeca, scholen en kantoren. Rivers Marnemoende in IJsselstein en Restaurant Dukdalf in Kerkdriel mochten we heel mooi veilig voor corona maken. -Ook onze klant Makro omarmde een aantal van onze producten en heeft die nu in 17 vestigingen staan. Daarvoor zijn we ze natuurlijk heel erkentelijk.

Last but not least: samen met Buro10 pakken we het initiatief op voor de ‘Anderhalve Meter Expo’. Met de coronaprotocollen in de hand gaan we daarmee bewijzen dat je binnen 1,5 meter oplossingen prima een veilige beurs kunt organiseren. Want nou ja, onze roots in het standbouwen blijven we natuurlijk trouw!


Ervaringen van anderen 0 ervaringen

Laat als eerste je ervaring achter!

Deel je mening

Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht