Start-up in the spotlight: The Mayo Sisters

The Mayo Sisters: een schoolvoorbeeld als het gaat over het succesvol opzetten en in de markt zetten van een start-up in de foodservice. Naast hun topproduct; een frisse, smeuïge en 100% plantaardige en suikervrije mayo met 15% minder vet, laten de zussen zien dat je met goede samenwerkingen, hard werken, mooie kansen en echte passie ver kunt komen. In januari stonden ze met The Mayo Sisters op het Horecava Start-upLAB en nu maken ze plannen om het buitenland te veroveren.


“The Mayo Sisters hebben we goed in de markt gezet mede door Horecava!” Dat is nogal een uitspraak, maar Helen en Martine zijn enthousiast en vertellen graag over The Mayo Sisters en de stroomversnelling waarin ze terecht zijn gekomen na Horecava. Vier dagen stonden ze op het Start-upLAB en vanaf dag één was het druk bij hun stand. Helen: “Iedereen wilde proeven, van de grote jongens tot de kleine ondernemers.”

The Mayo Sisters: 100% score bij de pitch

Tijdens Horecava pitchten ze voor onder andere Bakerstreet, Ahold, Marqt, Jumbo en Lekkerland. Waarbij het verhaal werd aangevuld met een proeverij van hun eigen mayo. Iedereen was verkocht en afspraken met o.a. Albert Heijn, Jumbo, Lekkerland, Bakerstreet werden gemaakt.

En zelfs nu, ruim 9 maanden later, vloeien er nog steeds afspraken voort uit die vier dagen op Horecava. “Het leuke aan het Start-upLAB is dat er een hoge gunfactor is, er staan veel collega’s die hetzelfde verhaal delen, je krijgt veel aandacht en zelfs internationale mensen kwamen kijken.” Helen vult aan: “Het verbaasde me dat er zoveel mensen juist naar de beurs komen voor nieuwe innovaties. Dus het Start-upLAB moet je als start-up gewoon doen. Want iedereen komt langs: de ondernemer op de hoek, maar ook de category manager van Unilever.”

Uitzonderlijk lekkere mayo van The Mayo Sisters | Horecava

Fotografie: Corne van der Stelt photography | De originele mayo en de drie nieuwe smaken: Piri Piri, truffel en aioli.

Goede voorbereiding en ervaring

“We hadden natuurlijk al onze winkel in Amsterdam als platform om dingen te testen, maar Horecava heeft een veel groter bereik en daar komen ook andere ondernemers die geïnteresseerd zijn. Het was een enorme spin off; nieuwe klanten, nieuwe vragen en veel media aandacht dankzij onze fantastische PR dame. We stonden enorm in the spotlights.” Zegt Martine. “Het was een minimale investering en een maximaal bereik!” Vult Helen enthousiast aan. Al moeten de dames wel toegeven dat ze vanuit hun eigen traiteurszaak al ervaring meebrachten en ze zich heel goed hadden voorbereid.

“Het was een minimale investering en een maximaal bereik!”

Martine: “Die ervaring hadden we al, ons product, verhaal en onze verpakkingen en website waren tip top in orde…” “En je moet altijd een plan B en C hebben. Er komen serieuze mensen bij je stand, professionals uit de branche met vragen die je dan wel moet kunnen beantwoorden. Dus niet alleen over je product, maar ook hoe verder. Heb je nagedacht over de logistiek, verpakkingen, houdbaarheid enzovoorts.” Sluit Helen aan.

Doorschieten na Horecava

Na Horecava ging het snel: sinds maart zijn The Mayo Sisters business partners met Ridam Retail Partners onder de naam The Sauce & Spicy Company BV en The Mayo Sisters maakten grote stappen. Daarbij werd het door Corona alleen maar drukker in hun traiteurszaak Chefs Poulet & Frites. Take away was een hit en mensen die enthousiast waren over hun mayo kwamen die halen in hun zaak.

“We zijn bezig met een nieuwe lijn voor 2021. Met vinaigrettes en twee nieuwe mayo smaken.”

Ze besloten daarom hun zaak deze zomer te verkopen. Helen: “Door de verkoop van de zaak hebben we onze handen en hoofden vrij om ons volledig te richten op The Mayo Sisters. Ook krijgen we nu grote aanvragen voor private label, dit wordt allemaal uitgevoerd door The Sauce & Spice Company. Door zakenpartner Ridam hebben we een enorme expertise en groot netwerk in huis gehaald. Hierdoor kunnen we het merk ook verder ontwikkelen en uitbouwen. Ook hebben we hebben nu drie nieuwe smaken ontwikkeld, Piri Piri, truffel en aioli (zie foto) en daarnaast zijn we bezig met een nieuwe lijn voor 2021. Met verschillende vinaigrettes en twee nieuwe mayo smaken.”

Mayo product the mayo sisters | Horecava

Photocredits Corne van der Stelt photography

Momenteel liggen ze bij Chefs Centraal en leveren ze al aan de kleine- en middelgrote horeca, er is een samenwerking met Foodl.nl, ook hebben ze binnenkort een gesprek bij een grote groothandel en retailer en is er interesse vanuit het buitenland. Maar met zoveel enthousiasme, passie, een goede fundering en een super goed team, zijn ze altijd op zoek naar nieuwe kansen. Daarom komen The Mayo Sisters ook graag in contact als je ze kunt helpen bij het vergroten van hun afzetmarkt.

Natuurlijk snappen we dat je nu nieuwsgierig bent geworden naar de mayo van The Mayo Sisters. Mail daarom The Mayo Sisters (info@themayosisters.com) en zij sturen je graag een proefflesje want “Dat is de enige manier om je te overtuigen!” Aldus de zussen.

Deze actie is voor de zakelijke markt; horecabedrijven en retailers. Graag de naam van je onderneming vermelden in de mail.

 


Ervaringen van anderen 0 ervaringen

Laat als eerste je ervaring achter!

Deel je mening

Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht