Evening No, low or Pro

Bij Evening No, low or Pro draait alles om de bewuste consument. De consument maakt gezondere keuzes, en is meer op zoek naar het verhaal achter het product: lokaal, biologisch of traditioneel. De consument bestelt niet meer de bekende cola maar een huisgemaakte limonade, een biologisch appelsap of een pittige gingerbeer. De traditionele frisdrankmarkt heeft het nog nooit zo zwaar gehad, de afname van frisdrank met suiker of zoetstof neemt steeds meer af. Alcoholvrij bier gaat echter als een speer. Dit komt niet alleen door de stijgende kwaliteit van het alcoholvrije bier maar ook door de vraag van de consument naar meer mogelijkheden en alternatieven op alcoholische dranken. Er is een steeds groter aanbod alcoholvrije bieren van witbier tot IPA’s. Daar staat tegenover dat ook de speciaalbierenmarkt het nog nooit zo goed heeft gedaan. Een bijzonder biertje met laag of hoog alcoholpercentage, lokaal gebrouwen of van een traditioneel recept uit een klein dorp in België.

Ofwel de No (geen suiker, geen alcohol), de low (laag in natuurlijke suikers) en de pro (vol echte suiker, hoog alcoholpercentage, veel vet) trend.

Chocolate excitement bij Dobla

Als mondiale speler onderscheidt Dobla zich op de markt voor chocoladedecoraties met een handgemaakt assortiment. Dobla creëert ‘chocolate excitement’, want gebak, dessert, koffie of ijs moet niet alleen geweldig smaken, maar er ook onweerstaanbaar uit zien. Met eenvoudig te gebruiken chocoladedecoraties veranderen alledaagse producten in specialiteiten en worden nieuwe, spannende ervaringen gecreëerd.

In het InnovationLAB toont Dobla verschillende innovaties zoals chocolade-fruitcups en – schijfjes, rietjes van chocola, chocoladenoten en -fruit, en de Dobla Donut & Cookie Topper: een topping met een boodschap of thema erop geprint, die smelt over een verwarmde donut of cookie.

Dobla gaat graag met u in gesprek over de trends in foodservice, hoe hier met verrassende presentaties op in te spelen is en hoe Dobla u daarbij toegevoegde waarde kan bieden. U vindt Dobla in All Day Breakfast, Evening en High Traffic Convenience.

 

Slim alternatief voor alcoholische dranken

TRUTH kombucha grijpt op het InnovationLAB het moment om de ‘waarheid’ te vertellen over kombucha; een slim alternatief voor alcoholische dranken. Zij geloven dat er behoefte is aan meer ‘Truth’ in de (fris)drankenwereld; eerlijke producten die geweldig smaken, spannende receptcombinaties bieden en gemaakt met volledig natuurlijke, verantwoorde en traceerbare ingrediënten. De recepten van TRUTH worden gedreven door smaak, kwaliteit en transparantie. De vernieuwende smaakcombinaties gebruiken alleen natuurlijke ingrediënten en gaan bewust om met onze ecologische voetafdruk. De unieke productiefaciliteit in het midden van het land produceert niet alleen voor de eigen productie maar ook voor private labels.

Circulair gewas gekweekt in de stad

Voor het derde jaar achtereen laat HRBS op het Innovation Lab zien waar circulaire kruidenoplossingen toe in staat zijn. Ook dit jaar laat HRBS bij de trend Evening weer wat nieuws zien, namelijk de circulariteit van een gewas gekweekt in de stad. Deze gewassen worden geproduceerd in de stad, voor de stad en als het gewas geoogst is, dan neemt HRBS het weer terug om te zorgen dat alles weer hergebruikt kan worden. Daarnaast is het concept ‘ontzorgend’ voor de eindgebruiker, wat betekend dat er minimaal onderhoud nodig is, maar maximaal plezier en rendement. Tot slot is HRBS een modulair concept, die in bijna elke gewenste vorm kan worden aangebracht. Ontdek de toepassing van HRBS in elke mogelijke ruimte en hoe HRBS ook op hele vernieuwende manieren kan worden gebruikt, (in wanden, op daken, in vloeren ingebouwd in keukens). In samenwerking met andere LAB-partners laat HRBS zien wat voor lekkere dingen er te maken zijn met verse kruiden.

Duurzame disposables

In het InnovationLAB toont Sier Disposables de nieuwe kansen en mogelijkheden van duurzame disposables. Sier informeert over de alternatieven voor single use plastics, hoe je daar mee om gaat en deze weer verwerkt na gebruik. Think Green, en ga met Sier Disposables in gesprek over het gebruik van disposables of durables, en de impact daarvan op het milieu.

Optimale smaak- en geurbeleving van Reypenaer

Twee horecatrends die op dit moment heel relevant zijn, zijn identiteit en pure producten. De familie Van den Wijngaard heeft zich al drie generaties lang, met bijzonder veel toewijding gespecialiseerd in het rijpen van kaas. Deze kazen worden gerijpt onder de bijzondere eigenschappen van een historisch pakhuis in Woerden, het groene hart van Nederland. In het pakhuis is sprake van een bijzonder microklimaat, dat in meer dan 100 jaar kaasrijpen is ontstaan. Net als bij lang gerijpte dranken is de omgeving waarin de kaas rijpt essentieel voor de smaakontwikkeling. De smaakontwikkeling van het oude pakhuis is niet te evenaren met pakhuizen die gebruik maken van moderne technieken. Door het openen van deurtjes en luiken, ook tussen de verdiepingen, worden ventilatie, luchtvochtigheid en temperatuur geregeld. De natuurlijke wisselingen van temperatuur en luchtvochtigheid geeft Reypenaer na verloop van tijd zijn mooie smaak en geur. Ook wordt het rijpen van de kazen niet computergestuurd, maar op de traditionele manier met de hand geleid.  
In het InnovationLAB lanceert Wijngaard kaas haar nieuwe Guillotin, waarmee de gast zelf de Reypenaer en Wyngaard kaas in flinterdunne blaadjes kan snijden voor een optimale beleving van de smaken en geuren van de kaas, in combinatie met mooie dranken. Hoe dunner de kaas, hoe beter het mondgevoel. 
Dit gaat hand in hand met het upsellen van mooie lang gerijpte dranken, ambachtelijke bieren, wijn, port en champagne.