All day breakfast

Ontbijt zien we al tijden als dé belangrijkste maaltijd van de dag. Vroeger aten we drie maaltijden op gezette tijden, met af en toe een tussendoortje, tegenwoordig hebben we 6 tot 8 eetmomenten op een dag. Vaste eetmomenten verwateren en de consument is van vroeg tot laat onderweg. Om 15.00 uur kiezen voor een glutenvrije yoghurt met chiazaad en vers fruit is voor de consument dan ook helemaal geen vreemde optie meer.

De All-day Breakfast Food Culture neemt u mee in de wereld van bowls, super foods, koffievarianten en No, Low of Pro; van vega aardbei smoothie, tot raw, low fat cheesecake en full-fat funky shakes. Aan de Breakfast bar presenteren onze partners diverse producten en ingrediënten die u inzet om in te spellen op deze trend.

Chocolate excitement bij Dobla

Als mondiale speler onderscheidt Dobla zich op de markt voor chocoladedecoraties met een handgemaakt assortiment. Dobla creëert ‘chocolate excitement’, want gebak, dessert, koffie of ijs moet niet alleen geweldig smaken, maar er ook onweerstaanbaar uit zien. Met eenvoudig te gebruiken chocoladedecoraties veranderen alledaagse producten in specialiteiten en worden nieuwe, spannende ervaringen gecreëerd.

In het InnovationLAB toont Dobla verschillende innovaties zoals chocolade-fruitcups en – schijfjes, rietjes van chocola, chocoladenoten en -fruit, en de Dobla Donut & Cookie Topper: een topping met een boodschap of thema erop geprint, die smelt over een verwarmde donut of cookie.

Dobla gaat graag met u in gesprek over de trends in foodservice, hoe hier met verrassende presentaties op in te spelen is en hoe Dobla u daarbij toegevoegde waarde kan bieden. U vindt Dobla in All Day Breakfast, Evening en High Traffic Convenience.

De mogelijkheden van biologische Kefir

Arla Foods juicht het toe dat fabrikanten binnen het InnovationLAB elkaar opzoeken en zo een totaalconcept kunnen tonen. Binnen All day breakfast krijgt u de Arla biologische Kefir te zien en te proeven in verschillende smoothies. Krijg het verhaal van de Kefir te horen en kom er achter wat Kefir exact is en welke creaties er mee te maken zijn. Bent u benieuwd hoe de zuivelinnovaties van Arla Foods uw positie binnen deze trend versterken? Op Horecava gaat Arla graag met u in gesprek.

De toekomst van automatisering

Index Systems laat graag aan de markt zien hoe zij de toekomst van automatisering in de horeca voor zich zien, en die visie delen ze dan ook het liefst met hun favoriete doelgroep, de horecaondernemer. Index Systems deelt twee belangrijke innovaties in het InnovationLAB, als eerste de opkomst van het ‘Omnichannel’ in de Hospitality industrie. De consument verwacht online, mobiel en op een kiosk te kunnen bestellen, maar wat betekent dat voor de horecaondernemer? En hoe faciliteer je deze ontwikkeling zonder vervolgens chaos in de productie & operatie te creëren? Index Systems toont hoe zij dit oplossen. De tweede innovatie is de implementatie van de opkomende ontwikkeling in het “afrekenen”; betaalapplicaties zoals Tikkie, Payconiq, iDeal en OK Betalen. Ervaar hoe je als consument mobiel kunt betalen én hoe je als horecaondernemer je ‘table turn’ en ‘klanttevredenheid’ naar een hoger niveau tilt.

Een andere blik op het traditionele ontbijt

Bij Koppert Cress houden ze wel van nieuwe dingen, innocatie stroomt door de aderen. Regelmatig introduceren ze nieuwe cressen of specialities, en innoveren continu op het gebied van duurzaamheid. De mooiste dingen ontstaan uit co-creatie, daarom gaat Koppert Cress in samenwerking met onder andere Arla Foods en Dobla meerdere innovaties laten zien. Denk hierbij aan verrassende smaakcombinaties en groenten in het ontbijt, omdat je dagelijkse hoeveelheid groenten alleen via je avondmaal binnenkrijgen vaak niet lukt. 

Binnen thema “All Day Breakfast” geeft Koppert Cress u een andere blik op het traditionele ontbijt. In de huidige 24-uurs maatschappij wil de consument kunnen ontbijten op de momenten waarop hij dat wil. En hoe spelen we dan met elkaar in op het gegeven dat we de week vaak verantwoord en gezond starten, maar dat vaak gedurende de week niet volhouden? Koppert Cress inspireert u graag met hun ideeën hierover. 

Market Food Group zet in op co-creatie

Market Food Group is constant op zoek naar nieuwe mogelijkheden, creaties en ingrediënten die samenkomen in een product met een verhaal. Op het InnovationLAB draait het om co-creatie waarbij de circulaire broden van Market Food Group een hoofdrol spelen. Deze bevatten wortels en bieten die afgekeurd zijn voor de supermarkt. Door deze groenten te verwerken in het brood, worden reststromen gecombineerd en food waste verminderd. U wordt in het InnovationLAB getriggerd om met andere ogen naar de veelzijdigheid van brood te kijken. Kom kijken hoe producten zo circulair mogelijk te maken of gebruiken zijn. Het upcyclen van ‘oud’ brood is daar een prachtig voorbeeld van. Broodpudding of toast zijn perfecte gerechten die je op alle eetmomenten van de dag kan serveren.