All day breakfast

Ontbijt zien we al tijden als dé belangrijkste maaltijd van de dag. Vroeger aten we drie maaltijden op gezette tijden, met af en toe een tussendoortje, tegenwoordig hebben we 6 tot 8 eetmomenten op een dag. Vaste eetmomenten verwateren en de consument is van vroeg tot laat onderweg. Om 15.00 uur kiezen voor een glutenvrije yoghurt met chiazaad en vers fruit is voor de consument dan ook helemaal geen vreemde optie meer.

De All-day Breakfast Food Culture neemt u mee in de wereld van bowls, super foods, koffievarianten en No, Low of Pro; van vega aardbei smoothie, tot raw, low fat cheesecake en full-fat funky shakes. Aan de Breakfast bar presenteren onze partners diverse producten en ingrediënten die u inzet om in te spellen op deze trend.

Chocolate excitement bij Dobla

Als mondiale speler onderscheidt Dobla zich op de markt voor chocoladedecoraties met een handgemaakt assortiment. Dobla creëert ‘chocolate excitement’, want gebak, dessert, koffie of ijs moet niet alleen geweldig smaken, maar er ook onweerstaanbaar uit zien. Met eenvoudig te gebruiken chocoladedecoraties veranderen alledaagse producten in specialiteiten en worden nieuwe, spannende ervaringen gecreëerd.

In het InnovationLAB toont Dobla verschillende innovaties zoals chocolade-fruitcups en – schijfjes, rietjes van chocola, chocoladenoten en -fruit, en de Dobla Donut & Cookie Topper: een topping met een boodschap of thema erop geprint, die smelt over een verwarmde donut of cookie.

Dobla gaat graag met u in gesprek over de trends in foodservice, hoe hier met verrassende presentaties op in te spelen is en hoe Dobla u daarbij toegevoegde waarde kan bieden. U vindt Dobla in All Day Breakfast, Evening en High Traffic Convenience.

De mogelijkheden van biologische Kefir

Arla Foods juicht het toe dat fabrikanten binnen het InnovationLAB elkaar opzoeken en zo een totaalconcept kunnen tonen. Binnen All day breakfast krijgt u de Arla biologische Kefir te zien en te proeven in verschillende smoothies. Krijg het verhaal van de Kefir te horen en kom er achter wat Kefir exact is en welke creaties er mee te maken zijn. Bent u benieuwd hoe de zuivelinnovaties van Arla Foods uw positie binnen deze trend versterken? Op Horecava gaat Arla graag met u in gesprek.

De toekomst van automatisering

Index Systems laat graag aan de markt zien hoe zij de toekomst van automatisering in de horeca voor zich zien, en die visie delen ze dan ook het liefst met hun favoriete doelgroep, de horecaondernemer. Index Systems deelt twee belangrijke innovaties in het InnovationLAB, als eerste de opkomst van het ‘Omnichannel’ in de Hospitality industrie. De consument verwacht online, mobiel en op een kiosk te kunnen bestellen, maar wat betekent dat voor de horecaondernemer? En hoe faciliteer je deze ontwikkeling zonder vervolgens chaos in de productie & operatie te creëren? Index Systems toont hoe zij dit oplossen. De tweede innovatie is de implementatie van de opkomende ontwikkeling in het “afrekenen”; betaalapplicaties zoals Tikkie, Payconiq, iDeal en OK Betalen. Ervaar hoe je als consument mobiel kunt betalen én hoe je als horecaondernemer je ‘table turn’ en ‘klanttevredenheid’ naar een hoger niveau tilt.

Duurzame disposables

In het InnovationLAB toont Sier Disposables de nieuwe kansen en mogelijkheden van duurzame disposables. Sier informeert over de alternatieven voor single use plastics, hoe je daar mee om gaat en deze weer verwerkt na gebruik. Think Green, en ga met Sier Disposables in gesprek over het gebruik van disposables of durables, en de impact daarvan op het milieu.

Een andere blik op het traditionele ontbijt

Bij Koppert Cress houden ze wel van nieuwe dingen, innocatie stroomt door de aderen. Regelmatig introduceren ze nieuwe cressen of specialities, en innoveren continu op het gebied van duurzaamheid. De mooiste dingen ontstaan uit co-creatie, daarom gaat Koppert Cress in samenwerking met onder andere Arla Foods en Dobla meerdere innovaties laten zien. Denk hierbij aan verrassende smaakcombinaties en groenten in het ontbijt, omdat je dagelijkse hoeveelheid groenten alleen via je avondmaal binnenkrijgen vaak niet lukt. 

Binnen thema “All Day Breakfast” geeft Koppert Cress u een andere blik op het traditionele ontbijt. In de huidige 24-uurs maatschappij wil de consument kunnen ontbijten op de momenten waarop hij dat wil. En hoe spelen we dan met elkaar in op het gegeven dat we de week vaak verantwoord en gezond starten, maar dat vaak gedurende de week niet volhouden? Koppert Cress inspireert u graag met hun ideeën hierover. 

Market Food Group zet in op co-creatie

Market Food Group is constant op zoek naar nieuwe mogelijkheden, creaties en ingrediënten die samenkomen in een product met een verhaal. Op het InnovationLAB draait het om co-creatie waarbij de circulaire broden van Market Food Group een hoofdrol spelen. Deze bevatten wortels en bieten die afgekeurd zijn voor de supermarkt. Door deze groenten te verwerken in het brood, worden reststromen gecombineerd en food waste verminderd. U wordt in het InnovationLAB getriggerd om met andere ogen naar de veelzijdigheid van brood te kijken. Kom kijken hoe producten zo circulair mogelijk te maken of gebruiken zijn. Het upcyclen van ‘oud’ brood is daar een prachtig voorbeeld van. Broodpudding of toast zijn perfecte gerechten die je op alle eetmomenten van de dag kan serveren.

Omhoog met de groentenconsumptie!

Greenco voert sinds 2015 campagne om te laten zien hoe leuk, lekker en vooral ook makkelijk groenten zijn. Samen met de andere partners toont Greenco als innovatieve producent en verkoper van snackgroenten een mooi en gevarieerd pallet aan producten die op ieder moment van de dag overal gegeten kunnen worden. Kom langs om te zien hoe inspirerend mini-groenten kunnen zijn, en maak gelijk kennis met de Tommies Tomaten Tap, een tomatendispenser voor werk en de Tommies Good to Go, een extra klein en extra zoet tomaatje, ideaal voor onderweg. Interessant voor de gastronomie zijn de Tommies Mini Toppers, hetzelfde mini-tomaatje als topper voor de maaltijd. Gezond snacken tijdens werktijd kan met de vergaderbox: drie soorten snackgroenten gezellig in een box bij elkaar.

Voeding afgestemd op je revalidatie en herstel

Personalized Care is een Food Culture die in het InnovatieLAB verrassend tot uiting komt. Hier draait het om het personaliseren van voeding in een zorgsituatie. Als voorbereiding op een operatie, na de diagnose van een ziekte of een langere revalidatie wordt er gekeken naar de voedingsmiddelen die je lichaam versterken. Van welke voedingsstoffen heeft het lijf het meest profijt in deze fase? Smaak en verrassing zijn hierbij belangrijke elementen. Wanneer de patiënt zelf keuzes mag maken en zijn/haar wensen kan aangeven, versterkt dit het gevoel van controle - iets dat bij een opname juist wegvalt en voor veel mensen lastig is. Veerkracht en zelfmanagement zijn daarbij kernwoorden. 

In de nieuwe zorg bestelt de cliënt waar hij/zij zin in heeft (binnen de bepaalde dieetvoorschriften), middels een interactief systeem en bepaalt waar en wanneer hij/zij dit wil eten. Gerechten zijn vers, á la minute bereid en naar persoonlijke voorkeur aan te passen.