ALLE ZINTUIGEN GEPRIKKELD OP HET INNOVATIONLAB

De consument gaf nog nooit zoveel aandacht aan food. Kookprogramma’s scoren beter dan talkshows, food bloggers schrijven bestellers en restaurants en cafés worden plaatsen om de hele dag door te brengen. De consument laat zich graag inspireren, maar is tegelijkertijd kritischer dan ooit. Hij heeft zijn eigen ideeën over eten en drinken en gebruikt dit ook om lifestyle en persoonlijkheid uit te drukken: Food Culture. Staat u als food professional voor de uitdaging hoe om te gaan met deze veranderende consument, in tijden van nieuwe, slimme technologie en een moeilijke arbeidsmarkt? Het InnovationLAB stoomt u klaar voor de toekomst!

 

Food Culture   Start-upLAB   AdviesLAB   Innovaties   Mediacafé   Sessies

FOOD CULTURE

Het TrendLAB diept zes actuele Food Culture thema’s uit. Met verschillende partners maken we de nieuwste concepten, producten en innovaties zichtbaar. Benieuwd wat de thema’s inhouden en wie u daar tegenkomt? Lees dan verder op de themapagina’s.

All Day Breakfast

Lees meer

Next Level Kitchen

Lees meer

Functional Healthy

Lees meer

Personalized Care

Lees meer

High Traffic

Lees meer

Evening

Lees meer

SPRINGPLANK VOOR NIEUWE ONDERNEMERS

Het Start-upLAB is dé playground waar nieuwe startups en doorgewinterde foodservice professionals elkaar ontmoeten. Woon pitches en presentaties bij van jonge startups, win bedrijfsadvies in bij gevestigde partners en laat je inspireren door alle nieuwe ideeën in de markt.

Op 8 januari om 16.30 in het start-upLAB maken we de winnaars van de eerste editie van de Foodservice Award 2019 bekend! In deze consumentenverkiezing mogen winnaars in 10 categorieën de award in ontvangst nemen. Daarnaast neemt de categoriewinnaar met de hoogste beoordeling de overall award in ontvangst! Naast het uitreiken van de awards worden de verkiezingsresultaten en inzichten toegelicht. De uitreiking zal worden gepresenteerd door Maarten Bouwhuis. Na afloop zal er worden getoast op de overwinning tijdens een feestelijke borrel.



Van der Maarel verzorgt de aankleding én styling van het InnovationLAB.
Als eventstylers in hart en nieren zijn zij altijd op zoek naar nieuwe stylingconcepten die raken én een juiste sfeerimpressie geven van de aankleding van het event.
UmaMeats combineert wetenschap met culinaire creativiteit

UmaMeats combineert wetenschap met culinaire creativiteit

  • Door UmaMeats
  • |
  • 07 januari 2019

We Use Bamboo

We Use Bamboo

  • Door Kies bewust
  • |
  • 07 januari 2019

Arancini, weer eens wat anders

Arancini, weer eens wat anders

  • Door Klein en Kok
  • |
  • 07 januari 2019

PROFESSIONEEL ADVIES OP MAAT

De experts in het AdviesLAB bieden starters en gevestigde foodservice professionals bedrijfsadvies op maat. Bijvoorbeeld over voedselverspilling, slimme technologie, personeelsmanagement en conceptontwikkeling. Weer helemaal klaar voor de toekomst? Breng dan zeker een bezoek aan het AdviesLAB.

Combinatiemeubel voor verschillend gebruik

HTC: bedrijfsvoering en concept

Innoveren in energievoering

 

Vernieuwende klantbelevenis concepten

INSPIRERENDE INNOVATIES

De meest innovatieve nieuwe producten, diensten en concepten voor de foodservicebranche vindt u vanzelfsprekend in het InnovationLAB. Hier tonen onder andere de winnaars en genomineerden van de Horecava Innovation Award wat hun innovatie zo bijzonder maakt.

Bekijk de HIA nominaties » Bekijk de HIA winnaars »

MEET THE MEDIA

In dit gezellige café ontmoet u aan de redactietafel vertegenwoordigers van vakbladen zoals Entree Magazine. Ook dit jaar zijn de City Guys en TIPPR weer van de partij om advies te geven hoe u als ondernemer het beste uit social media haalt. En hoe de beste foto’s voor deze posts gestyled en geschoten worden, ook dat komt aan bod dankzij foodstyling & -fotografietips.

HorecaNederland.TV - Dé nr. 1 online horecazender

HorecaNederland.TV is het snelst groeiende videoplatform voor de horeca- en hospitalitybranche. We maken series, reportages en interviews, die een kijkje geven in de keuken van de Nederlandse horeca.

Tijdens de Horecava zijn er elke dag twee filmmomenten. Hier interviewt Gerlof Bos, oprichter van HorecaNederland.TV, een aantal gasten over actuele trends & onderwerpen. Daarnaast presenteert hij in het online programma Horeca Weetjes allerlei feitjes over trends, passies en alle andere mogelijke aspecten van de horeca. En tijdens de Horecava krijgen toppers uit de horeca de gelegenheid om hun eigen HorecaWeetje te presenteren!


Bekijk de video

Bakers Dough Pastries

Snoepen uit de beslagkom nog voordat de cake de oven in ging, hoe herkenbaar is dat? Dat deden we vroeger tenslotte allemaal. Met die visie creëren ondernemers en chefs binnen elk horeca-segment, waanzinnig lekkere desserts met onze Cookie Dough creaties op tafel. Je bestelt ons ‘’eetbaar’’ koekjesdeeg en cakebeslag gewoon bij jouw vertrouwde (horeca)groothandel. Vernieuwend, verrassend en ongelofelijk lekker! Tijdens de Horecava lanceren wij ook nog eens een volledig nieuw product: Single cups 110 ML cakebeslag voor de directe consumptie, in twee heerlijke smaken. Wees er als eerste bij en kom ons ma t/m do opzoeken in het Mediacafé.

MyLucie.com

Fotograaf en foodstyliste Lucie Beck verzorgt de fotografie van eten en interieur bij horecaondernemers. Ze is werkzaam voor restaurants, online food bedrijven en tijdschriften. Tegenwoordig is om belangrijk om mooie foto's te hebben voor je website, Instagram of Facebook. Bij Lucie heb je 5 a 10 minuten de tijd om je vragen te stellen of kort uitleg te krijgen over de basis van food fotografie, om zo zelf een setting te bouwen om je gerechten mooi uit te laten komen.

Entree Magazine

Voor het vierde jaar maakt het volledige team van Entree Magazine op de beursvloer van de Horecava dagelijks een speciaal beursmagazine. ’s Ochtends en ’s middags vergaren redacteuren nieuws op de beursvloer en schieten fotografen mooie actie-beelden. Eindredacteuren en vormgevers gaan vervolgens met de teksten en foto’s aan de slag en zorgen voor een magazine in de look and feel van Entree. De Horecava-uitgaven worden ’s nachts gedrukt en de ochtend erna op de beursvloer verspreid. Heeft u interessant, vernieuwend en leuk beursnieuws dat past in een van de vier beursuitgaves? Kom dan langs in het Mediacafé, waar wij aan het werk zijn.

Social media kickstart 2019 | stappenplan op maat voor jouw zaak

Wil je in 2019 echt aan de slag met de social media van jouw (horeca)zaak? Maar weet je niet waar je moet starten? Kom dan langs voor een social media kickstart. Met ruim 8 jaar ervaring in PR en marketing en als eigenaar van Waar Nederland Eet – met 34.000 fans de snelst groeiende eetclub van Nederland – geeft food marketing coach Floor Eizema je een stappenplan op maat. Met het advies van Floor word je structureel zichtbaar bij nieuwe klanten én maak je van bestaande relaties trouwe gasten. Je wil toch niet pas als allerlaatste het social mediaspel doorhebben? Wil je zeker zijn van een plek? Reserveer dan jouw tijdsslot van 15 of 30 minuten via deze link.
Heb je geen tijd voor een strategiegesprek? Kom dan in ieder geval gratis de social media gids voor foodondernemers halen.

TIPPR: 365 dagen Horecava inspiratie voor horeca professionals

Ben je een professional in de horeca? Dan is TIPPR jouw dagelijkse bron van inspiratie. We weten dat je tijd schaars is en houden je in deze app op een leuke, compacte en snelle manier op de hoogte. Jij bepaalt via het ‘like’ principe zelf welke informatie je interessant vindt en wat niet. TIPPR: tipping professionals.

  • Blijf altijd op de hoogte van de nieuwste horeca innovaties
  • Ontvang de beste tips en nuttige informatie over de branche op maat
  • Leg makkelijk en snel contact met leveranciers die jij interessant vindt

 

Lead Tactics - VAL OP IN DE HORECA MASSA & GROEI MET ONLINE MARKETING

Goed verzorgde hotelkamers, prachtig ingerichte restaurants en onvergetelijke (bedrijfs)feesten. Jij bent als horecabedrijf niet de enige met dit aanbod, dus hoe zorg je er voor dat jouw horecaonderneming zich onderscheidt, er uitspringt bij jouw doelgroep en uiteindelijk meer omzet kan genereren? Het slim inzetten van online marketing kan helpen om op te vallen in de massa. Lead Tactics geeft je tijdens de Horecava beurs op een persoonlijke manier inzicht in wat online marketing in positieve zin voor jouw horecabedrijf kan betekenen. Plan via deze link een 10-minutengesprek in. Laat je tijdens dit gesprek door Lead Tactics verrassen met de kansen van online marketing voor jouw horecabedrijf.

KEYNOTES, SCALE-UPS, WORKSHOPS & PITCHES

Het InnovationLAB theater biedt de hele dag door inspiratie in de vorm van keynote sprekers, ronde tafelsessies en presentaties van scale-ups en andere organisaties.