Vincent Kuik de Rijk maakt De Lekkerste Hamburger van Nederland, categorie Fastest

• 2017-01-10
  • De Lekkerste Wedstrijden

De juryvoorzitter Rob Besseling verklaarde bij de prijsuitreiking dat deze hamburger het thema Dutchie het best benaderde. Het gebruik van het ingrediënt stroopwafel in een hamburger was zeer verrassend en gedurfd. Ook de combinatie van een zoetje en een zuurtje in deze burger kwam prima tot zijn recht. Geserveerd met MRIJ-vlees en een Pain d'Antan Rosset maakte dit tot de unanieme winnaar bij de jury.

Top 3

1. Vincent Kuik de Rijk van Kwalitaria Lekkerrr uit Amersfoort, met de creatie Kei Lekkerrr
  2. Algo Vissers van Boshuys uit Best, met de creatie 'Delectable burger'
  3. Raymon Ebing van SnackSalon La Plaza uit Bunschoten/Spakenburg, met de creatie 'Dutch Angus Burger'

Opdracht van de vakwedstrijd De Lekkerste Hamburger van Nederland, categorie Fastest powered by Remia en SALOMON FoodWorld is het ter plaatse bereiden en serveren van vier identieke hamburgers. Daarnaast moet er één losse hamburger (alleen vlees, bereid en in vieren gedeeld) gepresenteerd worden. In het kader van gezonde en verantwoorde voeding is het stimuleren van gezonde componenten bij de hamburger wenselijk. Ook het berekenen van de calorische waarde is hierbij van belang, men dient dat (eventueel) ter plaatse toe te kunnen lichten.

Aan de wedstrijd deden veertien finalisten mee. De wedstrijd is een initiatief van Stichting De Lekkerste Wedstrijden in samenwerking met Remia en SALOMON FoodWorld.

Sponsorprijzen
Onderstaande finalisten ontvingen in deze categorie een sponsorprijs:

Sponsor Deelnemer
Creatie Bedrijf
Remia Marina Tjitrodipo
Pick me up Murphy's Schiphol/D Pier
QBTEC Patricia Hoencamp
Mexicaanse Burger Vitaria Eeterij Family Foodspot
Carl Siegert Annemarie Renee
Stimpstamp Snacksalon De Schelp
HANOS Martin Harwig
Den Ham Burger Anytime Harwig