Henri van den Einden winnaar vakwedstrijd De Lekkerste en gezondste Maaltijdsalade van Nederland

• 2017-01-10
  • De Lekkerste Wedstrijden

Henri van den Einden won met zijn salade ‘Geit in de wei’ de vakwedstrijd De Lekkerste en gezondste Maaltijdsalade van Nederland. De wedstrijd is bedoeld voor ondernemers en/of medewerk(st)ers van horecabedrijven. Uitgangspunt van deze salade is gezondheid in combinatie met het thema Dutchie. Deze salade creëerde direct een wauw-effect. Volgens de jury een schilderij van kleuren waarbij Elstar appels, spruiten en parel couscous de salade afmaakte tot de winnende salade.

Top 3

1. Henri van den Einden van Boshuys uit Best, met de creatie ‘Geit in de wei’
  2. Marina Tjitrodipo van Murphy’s uit Schiphol Amsterdam, met de creatie ‘Happy Landing’
  3. Jop Moorman van Fresh & Easy uit Arnhem, met de creatie 'Moeders mooiste'

Opdracht van de vakwedstrijd
‘De Lekkerste en gezondste Maaltijdsalade van Nederland’ is het bereiden en presenteren van 4 identieke maaltijdsalades. Onder maaltijdsalade dient in dit verband te worden verstaan: een salade die dienstdoet als een volledige maaltijd en bestaat uit een slasoort of een compositie van diverse soorten slasoorten of ‘rauwkostsalade’. Hierbij mag gebruik worden gemaakt van croutons, brood of aardappelproducten en warme en/of koude vlees of viscomponenten. Aan de wedstrijd deden tien finalisten mee. De wedstrijd is een initiatief van Stichting De Lekkerste Wedstrijden.

Sponsorprijzen
Onderstaande finalisten ontvingen in deze categorie een sponsorprijs:

Sponsor Naam deelnemer Naam creatie Naam bedrijf
Hanos Nienke Smit Groentje Diks Authentiek Culinair
Dutch Specials Wesley Visser Hollands Welvaren Kwalitaria Lekkerrr By Amersfoort

Noot voor de redactie/niet voor publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bernd Beekman van De Lekkerste Wedstrijden. Telefoon 06 - 21611008 of via e-mail, info@wedstrijden.nl
Voor beeldmateriaal van deze wedstrijd en meer informatie: www.wedstrijden.nl