Eric van Helvoort winnaar vakwedstrijd Het Lekkerste Broodje van Nederland

• 2017-01-10
  • De Lekkerste Wedstrijden

Eric van Helvoort, werkzaam bij Hutten de Guijt won met zijn broodje ‘Ik hou van Holland’ de vakwedstrijd ‘Het Lekkerste Broodje van Nederland, categorie On the Move’. Deze wedstrijd werd dit jaar voor de tweede keer georganiseerd en is bedoeld voor ondernemers en/of medewerk(st)ers van trein-, bus-, tank/pompstations, vliegvelden en andere high traffic locaties.

Het broodje van Eric bestond uit verrassende ingrediënten zoals; huisgemaakte rookworst en piccalilly, aardappel zuurkoolsalade en brood met rozemarijn zeezout. Elk onderdeel was nog eens extra op smaak gebracht en de ingrediënten waren verrassend fris voor de combinatie met de huisgemaakte rookworst.

Top 3

1. Eric van Helvoort van Hutten de Guijt uit Veghel, met de creatie 'Ik hou van Holland'.
  2. Quint de Heus van HMS Host Schiphol uit Amsterdam, met de creatie 'Great Experience'.
  3. Ferliyan Palimbong van HMS Host uit Amsterdam, met de creatie 'Rasa Bread'.

Opdracht van de vakwedstrijd ‘Het lekkerste broodje On the move’ is het ter plaatse bereiden en serveren van vijf identieke broodjes. In het kader van gezonde en verantwoorde voeding is het stimuleren van gezonde componenten bij het broodje wenselijk. Ook het berekenen van de calorische waarde is hierbij van belang, men dient dat (eventueel) ter plaatse toe te kunnen lichten.

Aan de wedstrijd deden elf finalisten mee. De wedstrijd is een initiatief van Stichting De Lekkerste Wedstrijden.

Sponsorprijzen
In deze categorie ontvingen onderstaande finalisten een sponsorprijs:

Sponsor Naam deelnemer Naam creatie Naam bedrijf
Carl Siegert Stephanie van der Zwet Smokey Pastrami HMS Host
Lebo Kaas Bart Assink De Bloem Bistrot Centraal
HANOS Cas Rammeloo Wrap Hupsate Hupsate

Noot voor de redactie - niet voor publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bernd Beekman van De Lekkerste Wedstrijden. Telefoon 06 - 21611008 of via e-mail, info@wedstrijden.nl
Voor meer informatie of beeldmateriaal kijk op: www.wedstrijden.nl