Online horeca marktplaats

  • 2017-04-23 10:00
  • Colin Westerwoudt - TIPPR
  • Scoops Interview

APP BIEDT MATCHES OP MAAT

Colin Westerwoudt is directeur en oprichter van TIPPR. Hij is altijd werkzaam geweest in de foodservice en heeft o.a. ervaring in marketing- en salesfuncties bij Deli XL en Douwe Egberts. Compagnon en mede-oprichter is Pim Pelser. Pim is tevens directeur van Brandvitamins, bestuurder van Stichting DoSocial en actief betrokken bij Foodservice Homies. Colin vertelt aan Scoops wat app inhoudt en wat de voordelen voor de horeca zijn.

WAT IS TIPPR EN WAT ZIJN DE VOORDELEN?

,,TIPPR is een centrale informatiemarktplaats die horecaprofessionals én leveranciers efficiënter verbindt, snel matches oplevert en dus tijd bespaart bij beide partijen. 365 dagen per jaar 24/7 inspireert TIPPR horecaprofessionals op basis van interesses. Dat doet de app met een slim algoritme. Inspiratie kan gaan over nieuwe producten, trends, kennis, tips, noem maar op. TIPPR verzamelt onafhankelijk de laatste noviteiten op het internet en biedt deze op maat aan. Ervaringen van collega’s worden ook in één klap gedeeld. Door de demo-knop te gebruiken krijg je als horecaondernemer alleen díe verkopers over de vloer waarin je geïnteresseerd bent. Dat levert niet alleen een kwalitatiever aanbod op voor de horecaprofessional, maar ook een grotere kans op succes voor leveranciers. Het is een community voor en door horecaprofessionals.”

WAT MAAKT DE APP ZO INTERESSANT?

,,TIPPR is ingericht volgens het bekende ‘like’-principe. Jij bepaalt zelf hoe lang je stil staat bij de aangeboden informatie en of je de stap zet naar een gesprek met de leverancier. De kans op slagen van een contact wordt vergroot. We voorkomen zo ruis en slechte matches. Je zou het kunnen vergelijken met een succesvolle dating app die voor beide partijen een goede voorselectie maakt en waarbij jij vervolgens alleen nog maar hoeft aan te geven of je geïnteresseerd bent in die voorselectie of niet. Het mooiste is dat hij door het vernuftige algoritme past bij zowel de horecaondernemer als de bedrijfsleider, de chef-kok of de barman. We denken dus vanuit de verschillende gebruikers in de branche.”

 

 

VOOR WIE IS DE APP BEDOELD?

 

 

,,TIPPR is exclusief beschikbaar voor horecaprofessionals. Iedereen die de app downloadt, wordt daarom ook even gecheckt. Ben je een horecaprofessional, dan word je ‘toegelaten’. Aan de leverancierskant zijn we toegankelijk via Tippr.pro voor bijvoorbeeld de chef die zelf een saus heeft bedacht, een nieuw biologisch frisdrankmerk, maar ook voor de grote jongens. Het leuke is dat elke leverancier evenveel aandacht krijgt. We doen absoluut aan gelijke behandeling en nee, we geven niet meer aandacht tegen betaling! Het waarborgen van onze positie als onafhankelijke informatieaanbieder staat bovenaan onze lijst met doelstellingen. Want we willen de beste en meest favoriete informatiebron worden in de horecawereld.”

 

 

WAAR VERWIJST DE NAAM NAAR?

 

 

,,TIPPR komt van TIPS; hiermee bedoelen we advies geven, maar ook een tip (fooi) aan tafel als waardering voor het eten.”

 

 

WORDT DE TOOL GRATIS AANGEBODEN?

 

 

,,Jazeker. TIPPR is gratis te downloaden voor horecaprofessionals. Ons verdienmodel is niet gebaseerd op een betaalde app of advertentie-inkomsten, maar op het aantal succesvolle matches. Voor een positieve match worden wij betaald door productaanbieders. Dat betekent dat we dag in dag uit de focus moeten hebben op het optimaal samenbrengen van de vraag om informatie en een passend productaanbod. Ons bestaan drijft op de kwaliteit van het algoritme. Dat is dus gelijk een enorme motivatie voor ons om continu te streven naar meer kwaliteit en betere matches.”

 

 

VANAF WANNEER IS DE APP LIVE?

 

 

,,De app is al live, de kick-off was op de Horecava. Hij is te vinden in de Apple en GooglePlay Store. Elke horecaprofessional kan zich registreren en een uitnodiging aanvragen. Je kunt jezelf ook als leverancier of gebruiker registreren via www.TIPPR.pro.”