InnovationLAB



Innovatie is één van de drijfveren van de industrie, én één van de belangrijkste bezoekredenen aan de Horecava. Het vakevenement presenteert tijdens deze editie een nieuwe invulling van het InnovationLAB. Vernieuwing binnen vier markten – On the Move, Facilitair, Leisure en Retail/blurring - wordt hier zichtbaar gemaakt.

Theater en Experience

In het theater op het InnovationLAB vinden dagelijks seminars plaats voor 200 genodigden. In de seminars komen de laatste trends en ontwikkelingen in de vier markten aan bod. Het Experience gedeelte op het InnovationLAB is voor iedereen toegankelijk. De bezoeker krijgt hier per markt de visie op de toekomst voorgeschoteld aan de hand van praktijkvoorbeelden. Omdat de innovaties worden getoond in hun context kan de bezoeker alles zien, proeven en beleven.

Bekijk de video »

De vier markten in het Experience gedeelte

Facilitair

De visie op de facilitair markt is dat een verblijf in de zorg of op kantoor net zo comfortabel moet zijn als thuis. Hoogwaardige kwaliteit, gastvrijheid en beleving zorgen daarvoor. Vers en ambachtelijk zijn hier belangrijk. Het klassieke bedrijfsrestaurant maakt plaats voor foodcourts en kleine flexibele outlets.



Bekijk alle partners »

Leisure

De visie is dat Leisure voorop loopt op het gebied van food en gastvrijheid. Keuze, kwaliteit en beleving zijn basisvoorwaarden. Nieuwe technologieën helpen deze markt uit te blinken in beleving. Met big data, social media en apps kunnen bedrijven met een gepersonaliseerde benadering en service een unieke ervaring bieden.


Bekijk alle partners »

On the Move

Consumenten zijn de hele dag onderweg voor werk, recreatie en sport. Op elke locatie willen mensen gefaciliteerd worden met snelle wifi en eten dat draait om kwaliteit, gezondheid, vers en beleving. Met kwaliteit en uitstekende gastvrijheid onderscheiden de ondernemers zich in deze markt. Er is sprake van culinaire upgrading van menu klassiekers zoals de hamburgers, hotdogs en tosti’s.

Bekijk alle partners »

Retail & Blurring

Bij Retail/blurring is de visie dat naast efficiency de beleving van gastvrijheid voor een onderscheidend karakter en loyale klanten zorgt. Mobiele, gepersonaliseerde (online) service speelt in op de behoefte aan snelheid, keuzevrijheid en gemak. Dichter bij de bron kopen vergroot de beleving van vers, transparantie en gezond.


Bekijk alle partners »

Wat er verder te zien is

  • Presentatie van alle nominaties voor de Horecava Innovation Award. Op de eerste beursdag, 9 januari, worden de winnaars bekend gemaakt.
    Lees meer over de Horecava Innovation Award »
  • Start-up lane: alle innovatieve start-ups, die aansluiten op het thema, presenteren zich op één plek
  • Newsroom: de redactie van Entree magazine is op de beursvloer aan het werk, er zijn cameraploegen en bloggers

Samenwerking

Het vernieuwde InnovationLAB is een samenwerking tussen de Horecava en de Founding Partners HTC advies en Ake-Ideal Nordcap en de sponsors Heineken, Vrumona, Miko, DID Interieurmakers, Deliveroo en Maxivers.